De kan va skit i lågfartsmunstycken men lika troligt är att förra remmen va för spänd så den gick ner lättare på stabil tomg typ för hög friktion vid primärvariator. Nu med ny rem är den ev inte lika spänd så motorn går lättare helt enkelt. För de första ställ in rätt remspänning och de är när mattan på gränsen står stilla med upphissad maskin i baken och motor på tomg. Mattan kan få hacka sig runt lite de är helt ok men justera sekundärskivan ut o in tills mattan står i stort sett stilla. Därefter justerar du in bränsleskruvarna de sitter trångt till en på varje förgasares höger sida de är en vit rund taggad plasthatt man vrider på med fingrarna. Luftburken måste tas bort för att komma åt dem med nöd o näppe. Grundställ dem 1,5 varv öppet först och prova sedan justera in tomgångsskruven som sitter lätt till uppe mellan förgasarna,,ställ in till ca 1600-1700varv. De kan du göra utan luftburk. Om den då går ner stabilt på tomg efter uppvarvning så är de ok men om den fortfarande rusar öppna bränsleskruvarna 0,5 varv till. Och om den inte går ner då öppna mer o mer tills den går ner stabilt. Du kan bli bli tvungen justera tomgångsskruven också i ntakt med mer eller mindre soppa från bränsleskruvarna sikta på 1600 varv. Om de slutar med 3 + varv öppna bränsleskruvar för att få den gå ner stabilt så lär skruvarna riskera vibrera lös och då bör man byta lågfarstmunstycken till några nr större typ från 20" till 25". Då kan man dra in bränsleskruvarna mer igen. Trottlarna slits och förgasarens glidbana för trottlarna så den läcker förbi mer o mer luft därför kan man bli tvungen att feta på mer på tomg och de brukar ske vid 700 mil +. Du kan även säkra fast bränsleskruvarna om de är mycket utskruvade i väntan på större munstycken jag brukar trockla fast dem med gummiband ståltrådar silvertejp you name it huvudsak de inte trillar lös.
Men som sagt de kan ha kommit skit i ett av lågfartsmunstyckena på någon av förgasarna för de har små munstycken typ 17,5-20" så de slår igen lätt.