lynx rave 800 2005 får ingen gnista

Sellstedt

Välkänd medlem
3 feb 2012
434
1
18
Hej i vintras så började lyxen å jävlas. När den var kall så starta den hur lätt som helst men om man slog av den när den va varm så hade den inge gnista förens den var kall igen. Så de bytte jag stator platta men då fick ja ingen gnista alls så jag bytte tillbaka till den gamla och hade ändå ingen... Vad kan de vara för fel då?
 

skrubb

Aktiv medlem
26 mar 2008
54
0
1
Luleå
Prova knacka på cdi boxen. Kan hjälpa med lite tur.
Ta isär sockerbitarna och rengör samt spraya med kontakt spray.
Kolla tändkablarna, tändhattarna och tändstiften.
Det är vad jag skulle börja med iallafall :)

Lycka till med att få liv i den :)
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
sådär brukar ju tändspolar kunna bete sig å.. hade ett par sådana i verkstaden i vintras. klia oss länge i huvudet innan vi bytte tändspolar och då gick det helt plötsligt...
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Vet ej om det är samma tändspole på på 600 och 800. För jag har en spole som jag köpte till min Rev 600 2005 som ligger å tar platts i garaget som är till salu för en billig slant =)
 

Sellstedt

Välkänd medlem
3 feb 2012
434
1
18
Okej får kolla upp det men glömde å skriva att statorplattan ja köpte va ju utan kontakter så ja fick ju ta dom från den gamla kan de ha med saken å göra? Om jag tar ett mätinstrument å kollar så har jag kontakt mellan kontakt och statorn.
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
läste ditt problem igen. nu vet jag inte om jag är ute på djupt vatten, men hade en gammal mxz förut och efter jag rivit blocket så hamnade triggern lite fel och då hade jag ingen gnista alls. justera in den med bladmått och grejja minns ja.