lynx x-trim 600/800 i lössnö

richard78

Medlem
23 jan 2011
18
0
1
undrar hur x-trim 600/800 09- beter sig i lössnön,burkning ,flytförmåga mm... har ju väldigt lång matta ,likvärdig många mountainmaskiner.

lynxrider

Välkänd medlem
20 okt 2010
530
1
16
Nälden
var inge vidare i snön fram till -09 modellen, 2010 blev mattan längre och boggin flyttad bakåt vilket blev en j---la skillnad.

Mulle

Välkänd medlem
2 mar 2005
498
0
16
Mora
Har alla goda egenskaper av en lössnömaskin,bästa fjädringen, går att åka blå fort med efter led,men saknar burkning,jonglerings egenskaperna som är lika med 0 eftersom den i kombination av att vara bred mellan skidorna och att den inte går på bakaxeln.
I klartext en dröm skoter för mogen ägare.

DahAntee

Välkänd medlem
28 feb 2005
133
0
16
Norr och Västerbotten
Plus att man gjorde om fotstegen från 09 till 10. På -10:arna är de mycket smalare och kortare vilket naturligtvis gör att den inte hänger sig på snön direkt, som -09:an gjorde. Mattan är också som det skrivits tidigare längre, men även bredare 40,6cm, singleply och med en bättre kamtyp.
I min värld så finns det ingen anledning att köpa en -09:a. Om man inte bara är ute efter en lång ledsmiskare. Då köper man en -09:a.

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Kan också säga att 09ans matta är den sämsta mattan jag kört med på både led och i lössnö.
-10ans matta är väl rätt ok. 10an har ju också riktigt fina dämpare runt om + elstart, och justerbar spårvidd dessutom. Gällande matta så hade jag personligen bytt matta oavsett vilken årsmodell det gäller.

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
Har en 09:a har tänkt byta matta på den, men vissa säger att man inte kan köra i lössnö måste ju lära sig att köra skoter, har testat en renegade med 44:as matta, och den där jätte stora skillnaden alla snackar om var kanske inte så stor som jag trodde, men mattbyte blir det iaf, men efter led så är det inte mycket som slår den, hört det av många som har testat min !

lynxrider

Välkänd medlem
20 okt 2010
530
1
16
Nälden
Ja, byt matta och se till att släppa boggin både fram och bak så blir lössnöegenskaperna bättre. Tror att det är den bästa allround skotern som tillverkats. men jag är väl partisk!!

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
hehe, har kört många olika modeller speciellt hybrid skotrar och tycker fortfarande att Lynx är dom som gör en Hybrid bäst efter led med diverse packning och kälkdragning, Men jag är lite partisk själv, men när polarna som kör speciellt renegade switchback xtx tyckte att det var lätt den bästa skotern dom har kört på led speciellt när den inte ens är kort,