Märkligt Missljud Dragon 700 -08

FanatiC

Medlem
6 feb 2009
44
0
1
Östersund
Hallå!

det har kommit ett mycket konstigt missljud på min skoter och jag måste få några tips för jag hittar inte vart det är.

Det låter konstant nästan i takt med varvtalet på tomgången (ett tickande ljud) om man varvar upp den försvinner det.
jag har monterat bort Primärvariatorn och samma ljud kvarstår, man hör det som allra bäst om man tar bort luftburken och stoppar ner huvudet där..
Vad kan det vara???

jag hittar ingenting som sitter löst som kan vibrerar och skotern går kalas bra, men det där missljudet stör mig:S

jag har tagit upp avgasportarna och rengjort dom, kollade även ner där och jag hittar inga spik eller fula märken på topparna

nån som har några tips?

Tack på förhand
//Lars
 

FanatiC

Medlem
6 feb 2009
44
0
1
Östersund
Det låter ju faktiskt mest vid spridarna, men det låter vid tomgången bara, försvinner om man gasar. Borde man inte höra spridarna låta högre om man varvar högre väldigt försiktigt eller blir dom tyst?

vad kan jag göra för att få tyst på dom?
 

FanatiC

Medlem
6 feb 2009
44
0
1
Östersund
Har skruvat med skotern hela helgen och nu när jag starta den och skulle backa ut den så försvinner ljudet helt, Alltså när jag lägger i backen (jag har elback) då slutar det där tickande/rasslande ljudet och när jag sen lägger ur backen igen så kommer det tillbaka..

nån som vet vad det kan vara för nåt som är trasigt eller slitet?

Mvh Lars
 

ludvig909

Medlem
9 okt 2010
40
0
1
Kanske långsökt med detta problem hade jag på min skoter(edge 600).

Jag trodde också att det va min variator som lät.
men det var att kolvbultshålet va dåligt så kolven glapade ganska skapligt..(film på glappet [video=youtube;5nPc1nTNTzw]http://www.youtube.com/watch?v=5nPc1nTNTzw&feature=channel_video_title[/video])
För mig försvann ljudet också när man gasade för att det var så mycket andra ljud som överröstade knackande.