Spårvidden är lite bredare. Mattans hårdhet. Andra dämpare. Andra skidor.hej jag har kollat på arctic cats nya m8 hcr men jag undrar vad som är skillnaden på den och vanliga m8 tack för avaren Mvh simon
Det kanske det är men, det är titan i fjädrarna på dämparna. det glömde jag.Ska vara nå titan axlar i boggien.
Jämförde en 09 M8 och en 09 M8 HCR förra säsongen och jag kände inte någon större skillnad. HCR har en lite annan spårvidd som gör att den är mera ledanpassad jämfört med M8 som är en ren lössnöracer men svårstyrd - Nej, det är den absolut inte. Skall upp till Kiruna till helgen och testa den lokala Arctichandlarens 2010 M8-HCR . Kan ge en bättre rapport då. Eventuellt köper jag lös deras. Finns ingen annan att få tag på i Svedala.den sägs ska vara riktigt svårstyrd! för det är ju dock en hillclimber..
En grej att kolla. Jag testade en CF8 förra säsongen som jag tyckte var nervös i styrningen. Lite oberäknelig liksom. Ägaren tyckte att maskinen var OK. Vi mätte upp skidorna och det visade sig vara toe in isf toe ut. Vred ut dem 30mm och det blev en annan maskin. Ingen tänkte bara på ett sånt enkelt fel.okej, det va nämligen två bekanta till mig som va och provkörde alla -10or däribland en HCR och det va flera andra som sa att man inte rådde med att styra, nej dom va inte 12 år á 50kilo