Meshtyg!

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
är det den tunnare och sämtre modellen av meshtyg?
kan någon berätta vart man kan köpa den tjockare, slitstarkare och vattentäta modellen av meshtyg?
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Bump, nyss lagt beställning från den sidan TS skrev innan jag såg denna tråd! =/

Vad är felet med tyget från den sidan? Är det för tunnt? för tjockt? ellervad? :)
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Ja precis, men dubbla lager rekomenderas. blir så genomskinligt annars.
Ok, ja jag var in på IKEA idag och då köpte jag en grön rulle som jag hoppas kan passa till min beställda Arctic och en blå som jag tänkte skulle passa Nytron. När jag kom hem såg jag att Yamaha's blåa var lite mörkare men det kanske duger ändå. Den där fanns bara i 3 färger och då var den tredje färgen röd/rosa. Jag hittade en svart gardin vid namn Sarita (kostar 79:) som visserligen var fållad lite uppe och nere men som var ca 1,2m x 2,5m och som jag tror kommer fungera bra.
 

MBFL

Aktiv medlem
16 apr 2009
96
0
6
kalix
Det ska finnas några grabbar som säljer meshtyg här på forumet det är då allafall bra kvalitet och svart
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Ok, ja jag var in på IKEA idag och då köpte jag en grön rulle som jag hoppas kan passa till min beställda Arctic och en blå som jag tänkte skulle passa Nytron. När jag kom hem såg jag att Yamaha's blåa var lite mörkare men det kanske duger ändå. Den där fanns bara i 3 färger och då var den tredje färgen röd/rosa. Jag hittade en svart gardin vid namn Sarita (kostar 79:) som visserligen var fållad lite uppe och nere men som var ca 1,2m x 2,5m och som jag tror kommer fungera bra.
tror att dom har lite olika färger hela tiden. svart fanns då sist jag va på ikea, orange fanns det också..
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
gardin?? hur vatten avvisande är det??
Nu blev jag ju tvungen att testa :)
Det var ungefär lika vattentätt som tältduk. Det gick att göra som en liten skål, vattnet låg kvar men tog man på undersidan av gardinen så började det att droppa igenom. Materialet är 100% polyester.
Jag tror att det är ytspänningen på vattnet som gör att det inte åker igenom de små hålen.
 
A

axelsson_vpg

Gardin it is!!! :bigsmile: lär ju testa iaf!! någon som vet nå bra sätt att göra ramar??
Köpte 50x50 på tyg affären i gällivare... riktigt MESH svart och grymm kvalla.. 60 kr tog dom för de...