Tjenare!
Jag har en Ski doo Mach 1:a med en Rotax 583:a som inte går bra.
Den startar snabbt och enkelt men bara om man håller full gas och inte primar. Därefter går den bra i ca 5-10 sekunder och sen dör den och till sist så eldar den upp all bensin som finns i bägge flottörerna. Efter det finns det inte en chans att man får igång den igen utan att man tar den tändstiften som då är genomvåta och "blåser rent" cylindrarna.
Den har två Mikuni VM38r som jag har bestyckat om huvudmunstyckena till 230 och 260 (ska vara olika på PTO och MAG sidan på dessa motorer) vilket är ganska litet eftersom originalbestyckningen på en 583 var över 300!
Jag förstår inte vad som är felet eftersom den tydligt får alldeles för mycket bensin, även fast nålen är ställd så den ska få så lite som möjligt och dessutom att huvudmunstyckena är ombestyckade till 230 och 260.
Så snälla kan någon ge mig ett tips på vad som kan vara fel eller felinställt?
Ska jag köpa mindre lågfartmunstycken? Ny förgasarnål?
Alla tips är välkomna!!
Mvh//
Jag har en Ski doo Mach 1:a med en Rotax 583:a som inte går bra.
Den startar snabbt och enkelt men bara om man håller full gas och inte primar. Därefter går den bra i ca 5-10 sekunder och sen dör den och till sist så eldar den upp all bensin som finns i bägge flottörerna. Efter det finns det inte en chans att man får igång den igen utan att man tar den tändstiften som då är genomvåta och "blåser rent" cylindrarna.
Den har två Mikuni VM38r som jag har bestyckat om huvudmunstyckena till 230 och 260 (ska vara olika på PTO och MAG sidan på dessa motorer) vilket är ganska litet eftersom originalbestyckningen på en 583 var över 300!
Jag förstår inte vad som är felet eftersom den tydligt får alldeles för mycket bensin, även fast nålen är ställd så den ska få så lite som möjligt och dessutom att huvudmunstyckena är ombestyckade till 230 och 260.
Så snälla kan någon ge mig ett tips på vad som kan vara fel eller felinställt?
Ska jag köpa mindre lågfartmunstycken? Ny förgasarnål?
Alla tips är välkomna!!
Mvh//