Min nya Crossfire R8 käkar rem!

cobraeyes

Aktiv medlem
2 mar 2009
58
0
1
Arjeplog
Hej allesammans,
Har ett stort problem med min nya CFR8 den har nämligen käkat 5 remmar på ca 80 mil. :( Största delen av körningen har varit efter led och sjö men lite klättring har det blivit.
Den är ju på tok för högt drevad, 56/64 men trots de har den inga direkta problem att hålla varv när man klättrar me den.
Har satt på SLP Single Pipe kit så den går ju som ett skållat troll men de e ju inte roligt att byta rem efter 15-20 mil.
Ngn med liknande problem? Ni som har årets CF8 upplever ni detta eller?
har varit i kontakt med en av KGK's servicechefer men han har inte svarat på mitt mail. :mad:
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Tror du måste dreva ner den. Om jag vore du så skulle jag sätta M7 drevning 57/63. Har kört en CF8 med den drevningen och inställd variator. Gud vilken skillnad, han har kört ca 300mil på en rem nu.
 

cobraeyes

Aktiv medlem
2 mar 2009
58
0
1
Arjeplog
Tror du måste dreva ner den. Om jag vore du så skulle jag sätta M7 drevning 57/63. Har kört en CF8 med den drevningen och inställd variator. Gud vilken skillnad, han har kört ca 300mil på en rem nu.
tror du de e bättre me M7 även då jag satt på SLP kittet?
Enligt SLP ska det vara ca 160hk samt att den blir ca 8kg lättare. Har även köpt till en Boss dyna (följde ju naturligtvis inte med till R modellen).
 

cobraeyes

Aktiv medlem
2 mar 2009
58
0
1
Arjeplog
Vissa maskinern verkar ha vart fel linjerade.
http://www.hotseatperformance.com/Crossfire.htm
Tack för tipset! Men då dom redan ska han kollat detta 3 gånger så utgår jag ifrån att dom använt rätt grejer för att justera variatorerna.

Kommer nog att satsa på 60/60 istället för 57/63...vill fortfarande ha lite speed! :) Har en polare som har en CF7a som gått lite över 500 mil. Han ska sätta på M7 drevning på den. Funderar på att ta hans drev isf att köpa nytt. Slits dreven ut eller är det bara att behålla mina lager och köpa hans drev? För de e väl samma drev på -06 som på -09!?
Tror ni jag behöver vikta om?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
har samma problem med min M8a. Förutom att mina remmer även spränger loss variatorskyddet, som i sin tur spränger APV motorn (hänt 2 gånger).

4remmar på 250 mil
 

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
skriv sen och berätta resultatet av nerdrevningen! är också inne på att dreva ner men enligt kgk skulle inte drevningen va problemet. något som jag synar....
 

cobraeyes

Aktiv medlem
2 mar 2009
58
0
1
Arjeplog
skriv sen och berätta resultatet av nerdrevningen! är också inne på att dreva ner men enligt kgk skulle inte drevningen va problemet. något som jag synar....
will do!
pratade med en polare idag som har en CF8 -09...han har inte upplevt några problem med remmarna och de e ju 60/60 på den så...hoppas hoppas

tror hursomhelst att de blir en roligare skoter efter omdrevningen! även om den går som ett skott så orkar den inte riktigt när de går tungt uppför. speciellt när den ska back shifta.
har fått låna ett set heavy hitters som jag ska testa efter drevningen. :)

Har du själv en CFR8? har du själv varit i kontakt me KGK? krävt ngn form av ersättning?