modd.

MX470

Välkänd medlem
18 nov 2007
112
0
6
Våmhus
har en liten fundering . är det svårt att flytta fram styrstången så att man får pyramid ?..? ( kommer inte ihåg vad det kallas riktigt), och om det är nån som har nå bra bilder på det , ska ta och grovmodda Grisen till nästa vinter tänkte jag så att man har nått för sig i sommar :cool: Tackar för svar !
 

Blommen_

Välkänd medlem
21 jun 2008
142
0
16
Malung
hänger på tråden jag med,Jag undrar hur de blir med styrningen då stårstången går på ovansidan motorn istället för under?:hmmmm:
 

MX470

Välkänd medlem
18 nov 2007
112
0
6
Våmhus
ja den var rejält donad ser jag, men det finns fortfarande inga bilder på hur man ska bära sig åt med pyramiden när man flyttar fram styrstång å hela fadderutan ?!
 
R

Robin

Använd fantasin, bara att montera lös och filura på en bättre lösning.

Finns nog inte någon som gjort exakt som någon annan.

Kika in på min pixbox (länk i signatur) så kanske du får någon insperation.
Men jag kommer inte börja svara på massa frågor om hur jag gjort si och hur jag gjort så då jag anser att om man inte har insperationen och påhittigheten själv att lyckas med något sådant så kommer det hur som helst inte att bli spec bra..
 

MX470

Välkänd medlem
18 nov 2007
112
0
6
Våmhus
ja inte tänker jag då kopiera ditt bygge om man säger så. jag är en händig fan så ska se vad det blir för några påhitt hit och dit med styrstång å allt jäkla grejor . men hade ju underlättat med massa bilder så att man vet lite någorlunda hur folk gjort så att man får lite hum om vad man ska göra .
 
R

Robin

ja inte tänker jag då kopiera ditt bygge om man säger så. jag är en händig fan så ska se vad det blir för några påhitt hit och dit med styrstång å allt jäkla grejor . men hade ju underlättat med massa bilder så att man vet lite någorlunda hur folk gjort så att man får lite hum om vad man ska göra .
Inte alls menat så, kopiera får man gärna göra det känns bara hedrande.
Men sådana som kommer med frågor om varenda liten detalj och i millimeterprecision hur man gjort, gärna med bilder och någon liten guide med exakta mått gör mig inte annat än irriterad, har man inte den skaparglädjen och uppfinningsrikheten i sig från början så ska man inte ens försöka sig på något sådant.

Nu i efterhan dock kan jag tipsa dig om att det bästa resultatet hade varit att använda dig utav en ledad styrstång, kändes bra ovanligt att sätta sig på en vanlig skoter efter att ha kört bygget en vinter :rolleyes:
 

MX470

Välkänd medlem
18 nov 2007
112
0
6
Våmhus
Inte alls menat så, kopiera får man gärna göra det känns bara hedrande.
Men sådana som kommer med frågor om varenda liten detalj och i millimeterprecision hur man gjort, gärna med bilder och någon liten guide med exakta mått gör mig inte annat än irriterad, har man inte den skaparglädjen och uppfinningsrikheten i sig från början så ska man inte ens försöka sig på något sådant.
jaja du menar så nej då inte ska jag fråga efter varenda detalj hit och dit heller , jo men har nog fått på en rätt ok idé faktiskt , lite trångt vid föggarna endast men ska gå ;)