Modda Luftburken??

black_sirpa

Välkänd medlem
13 jul 2006
380
0
16
33
Kiruna
Ökar luftflödet genomburken.. = motor kan suga i sig mera luft... Dock måste du schystera fuggarna också
inte är de säkert att du måste bestycka om.! satte öppna filter på rmk:n å där behövde ja in te bestycka om.

å inte suger den in smuts? du har ju fortfarande filte å luftintaget på samma ställe.??

Holländaren

Välkänd medlem
6 dec 2007
108
0
6
Är det verkligen så bra med öppna filter? Klart att det kanske flöder lite bättre. Men gasarna brukar väl sitta långt in under huven på dom flesta skotrar, och sätter man dit öppna filter så kommer man använda varm luft istället för kall luft som kommer utifrån genom luftburken? Det måste ju bli en ganska stor skillnad i lufttemp tycker jag?

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
blir annars bättre med öppna filter, den varma luften har nu större plats under huven och alltså fler hål att fly igenom vice versa med den kalla luften den har nu mer hål och större utrymme under huven.

Har kört med öppna filter i över 2 år nu och fungerar hur bra som helst enda som händer är att insugsgummina tar mer stryk på grund av att dom får inte samma stöd som med luftburken.

black_sirpa

Välkänd medlem
13 jul 2006
380
0
16
33
Kiruna
du behöver ju inte "modda" luftburken. altså skära sänder den. den går ju att öppna utan att pajja nått. å innte i burken sitter insatsen löst å är bara att ta ut.! precis som me gamla moppeavgasrör.

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
öppna filter hade jag heldre kört än att modda orginal luftburken
Utveckla det där lite, för om man kör med öppna filter direkt på gasarna så kommer den ju att suga varmare luft än vad den får genom luftburken.

Eller flyttar ni filtren också?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
blir annars bättre med öppna filter, den varma luften har nu större plats under huven och alltså fler hål att fly igenom vice versa med den kalla luften den har nu mer hål och större utrymme under huven.

Har kört med öppna filter i över 2 år nu och fungerar hur bra som helst enda som händer är att insugsgummina tar mer stryk på grund av att dom får inte samma stöd som med luftburken.
Det funkar säkert bra, och nackdelen med varmare luft tror jag knappast är mer än teoretisk.

Däremot så finner jag din teori om att luften lättare hittar ut som konstig...
Var har du fått det ifrån?