Momentstag XP

Grovestream

Aktiv medlem
12 feb 2009
90
0
6
Piteå
Tjenare har sett lite olika annonser där folk säljer "momentstag" som dom kallas till ski-doo xp. Dom ska styva upp chassiet och göra så att remförbrukningen minskar.
Ni som har köpt dessa, funkar dom eller är det bara lurendrejeri?

Här har ni två bilder på momentstag som säljs på Blocke't

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
Jag har ett momentstag på min.Men jag har åxå v-kitt och drevat ner 2 kugg och så har jag gjort kylningen på remmen bättre.Så min har gått 100 mil nu på samma rem.Men köp ett stag vet ja de kostar ju bara 350 kr eller vad var de.Så hjälper det bara lite så löns det ju.

Grovestream

Aktiv medlem
12 feb 2009
90
0
6
Piteå
Blir nog till att införskaffa ett sådant från den övre bilden, dock lär det ju bli svårt att jämföra eftersom man inte vet hur länge remmen skulle ha hållt utan det.

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Köp ändå, lär ju inte försämra direkt. Har hört flera här som har fått momentstag monterat av ÅF..

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Tjenare har sett lite olika annonser där folk säljer "momentstag" som dom kallas till ski-doo xp. Dom ska styva upp chassiet och göra så att remförbrukningen minskar.
Ni som har köpt dessa, funkar dom eller är det bara lurendrejeri?

Här har ni två bilder på momentstag som säljs på Blocke't

Stagen funkar och det på den övre bilden är för att förindra att sekunder ska flexa.
Man slutar inte att spränga remmar men problemen minskar framförallt när man åker med hög belastning så störst nytta gör staget på tex summit 800.