Montering av atacc

TommyL

Välkänd medlem
10 dec 2007
158
0
6
Sundsvall
Ska i veckan försöka montera Holtzman atacc på min IQ440.
Hur viktig är bestyckningen på skotern innan montering?
Skotern går lite för fett nu, men den går rent och fint.
Kan jag montera atacc och sedan justera bestyckningen?

Undrar också om någon har monterat detta på en IQ har några tips?
Går det att få in atacc i luftburken trots att den inte är delad?
Ska borrningen för vakum göras som på 34mm mikuni snopro förgasarna på Holtzmans hemsida?
 

TommyL

Välkänd medlem
10 dec 2007
158
0
6
Sundsvall
Hur vet jag vad jag vad för bestyckning jag ska ha till lägsta höjd o 30 minus? Är det bestyckningstabell som gäller?
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Originalmunstycken borde väl funka ? efter vad jag har förstått så får du bestycka den så den går lite för fett, typ för havsnivå å -25 grader.. För attacken ger ju inte mer bränsle åt skotern som typ Dial a jet. BARA MINDRE så bestycka för värsta -graderna du kör i vid havsnivå. Samt när du installerat och testkört skall du lägga märke till så den inte går för snålt på lågfart. Det står även rätt mycket om det där på detta forum. jag googlade holtzman attack och fann en länk hit till forumet, Lycka till !
 

TommyL

Välkänd medlem
10 dec 2007
158
0
6
Sundsvall
Har nu monterat ataccen, dock varken bestyckat eller provkört.
Holtzman skriver ju att det ska bestyckas till 0m över havet, och -30 minus.
Har ringt runt och frågat efter bestyckningstabell, det verkar endast finnas till 110 oktans topparna. Jag kör med 98 oktans toppar.

Fick hjälp av en kille på motorhuset, han trode att 350-360 skulle kunna vara den rätta bestyckningen för dessa förhållanden.

Om någon här har monterat atacc på IQ440 så skulle jag gärna vilja veta vad ni kör med för bestyckning.