Mountain cat 600 -02, Överpris?

Smith

Medlem
7 jan 2008
36
0
1
Nynäshamn
Hallå, jag köpte mig en beg mc 600 i påsk helgen av en handlare, 550 mil, -02, priset blev 58 000kr. Har kollat lite och känner mig små lurad.

Hur mkt är den värd???
Skall jag häva köpet och går det???
:hmmmm2:
 

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Med tanke på att den dyraste jag hittat ligger på 43000 så låter det ju nåstan som om handlaren hade ett rejält överpris.
Går det att häva köpet så skulle i alla fall jag ta chansen och köpa en billigare likadan eller en annan skoter i samma prisklass.
 

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
jag hoppas detta är ett aprilskämt.. ?

Har du ingen som helst koll på skotrarnas värde? :/
Blåst imo!
 

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
prata med konsumentverket dom kan ge dej råd ang detta och tror också att du kan häva köpet men du kommer att förlora lite av summan du bet för skotern
 

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Hallå, jag köpte mig en beg mc 600 i påsk helgen av en handlare, 550 mil, -02, priset blev 58 000kr. Har kollat lite och känner mig små lurad.

Hur mkt är den värd???
Skall jag häva köpet och går det???
:hmmmm2:

Fast samtidigt kan du ju aldrig jämföra ett privatköpt med ett köp från handlare. Eftersom du (i regel) får en genomgången skoter, garanti och kan i regel ringa och fråga vad du än får för funderingar eller om den börjar krånglar. Man får räkna med att ge mer än vad de är värda på begagnat marknaden. Lite blåst blir man självklart alltid. Men efter mina erfarenheter på skoter så köper jag uteslutande från handlare, och det har alltid visat sig vara ett bra val.

Edit: fast efter lite mer research från min sida så ligger ju tom priset från handlarna lägre. Kanske dags att ge muppen en läxa ;)