Mountain max bludder?

medium

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
Hejsan jag har en mountain max 700 -00a som jag har problem med.
Om jag är och leker i lös snö så bluddrar den och har ingen ork, känns som den har 2 hästar. Om jag kör med full gas från spår och ut i lös snö och leker omkring då går den bra men så fort jag släpper gasen lite så börjar den bluddra.
Jag har nålarna 1/2 snäpp under orginal inställningen.
 

Summit rider

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
Kör ut i mjuksnön och stana dära lyft på huven och kolla så variatererna fungerar som dom ska, brukar vara bakrevariatorn som kan tjorva sig lite!!brukar hänga upp sig lite, de går att köra så men går duktigt segt fram!!Kolla upp de!
 

kapten_

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
Hedemora Sverige
Det är inte så enkelt att lösnön bromsar avgaserna som på väg ut,01 satte dom vel en plåtbit framför avgaspipan under buken som rådde bot på dom egenskaperna, när du håller fullt ut från packad snö så går den bra ,men slapper du gasen vill den inte varva upp igen, känns som maskinen tvekar för att sedan masa sig upp varv igen eller tvärdör motorn när du släpper gasen.hade samma symptom så sxr:en nämligen.
Lycka till med problem lösningen!
Hoppas att jag har hjälpt dig att antingen lösa problemet eller eliminera en felorsak.
MVH/Robban
 

Janne J

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Jag känner igen problemet på min sx500r, om du kör i en brant backe på hårt spår på lågt varvtal blir det samma sak då??,Jag har kvar problemet så jag kan tyvärr inte hjälpa dej.förresten så fick jag min att gå lite bättre då jag bytte till en ny rem, är din dålig? Om du får till skotern får du gärna skriva i forum hur!

Janne
 

medium

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
Jag har inte fått till det men jag har gjort rent i förgasarna nu så den går bättre men i vissa lägen vill den på att bluddra, men nu märker jag det mest när jag varit i fjällen där det är mkt snö varmt och tunga uppförsbackar. Det är mkt bättre nu men inte 100%igt.. Jag har inte kvar snöskyddet där avgasröret kommer ut kan det vara det som krånglar? Jag pajjade det när jag backade av släpvagnen.
/PS kom upp i 1005 mil med den i lördags har inte krånglat de minsta det kallar jag japansk kvalitet. ;P