Mountain Max Mesh huv

daniela

Välkänd medlem
29 mar 2010
148
0
16
kiruna
Hej är det någon som har en blekaste om vart man kan få tag på en mesh-huv passandes mountain max? hörde att det var någon här på forumet som gjorde egna också. Någon kanske har en liggandes? :heh:
 

yamahavolvo

Välkänd medlem
22 dec 2009
638
1
16
Fränsta
Kolla igenom Projekt delen finns en kille här på forumet som byggde egen mesh huv!! Bara till att ta dej tiden och kolla!

Mvh Anders
 

daniela

Välkänd medlem
29 mar 2010
148
0
16
kiruna
Spenderade Ca: 4 ½ timme framför google igår utan resultat, men ska ta och prova söka igenom projekt delen!
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Nej yamahanisse köpte skotern med meshhuven. Tnytro kallas han som gjorde huven vet dock inte om han finns här.
 

daniela

Välkänd medlem
29 mar 2010
148
0
16
kiruna
Har hittat en ram till en mesh huv ifrån USA får hoppas att frakten inte blir allt för dyr på den. meshtyget är ju bara plocka hem ifrån finland. i värsta fall vad kan viktskillnaden vara på en mesh huv och en glasfiber crosshuv?
 

daniela

Välkänd medlem
29 mar 2010
148
0
16
kiruna
Hittade tyvärr ingen TNytro här på forumet, men om någon känner honom eller har en mail till han så kan ni vara vänliga att PMa den! Nu när jag ändå har en tråd uppe. vad finns det mera för roligt man kan göra på en MM förutom att lätta den lite, slp PP skidor, nerdrevad, v-kit, hauck pipor, 38 151 51, no-slip, frikopplad boggie. någon som kanske har erfarenhet utav dial a jet? fungerar det bra med justeringen? styrhöjjare och allt annat basic sitter redan plus det jag skrev! därför är jag sugen på mesh-huv och höja den i fronten
 

daniela

Välkänd medlem
29 mar 2010
148
0
16
kiruna
Nej men hej på dig erik! Inte fått något paket idag? bossdyna funderar jag starkt på men det är fan 5.000 för en dyna och de känns lite sisådär när man hade tex kunnat köpa beggade öhlinare fram för dom pengarna eller nya engans och är den verkligen värd dom pengarna? har dock bara hört att den ska vara värd pengarna, men på en gammal skoter känns de så fel.

Lättare trailingarmar har jag hittat billigt så det funderar jag på men funderar också på att hitta något liknande som yamaha_nisse hade på hans mountain max projekt
 
Last edited:

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Tjena!
Paketet är nog framme på måndag.
Nää, inte 5000, tror det räcker med 4500 för en Bossdyna. Och när du är klar med den så säljer du den för 3000. Då har den ju bara kostat dig 1500 kr, och oj vad trevligt du hade under tiden. :)

Eller så bygger du en egen. Bygg en stomme av ihoplimmade markisoleringsskivor, och lämna sen in till en tapetserare för ett snyggt överdrag. Då blir det max 2000 spänn. (Men iofs knappast samma restvärde, så i slutänden kanske det inte blir nån bättre affär.)

Jajustdet, bättre dämpare brukar ju också rekommenderas. Vet inte, jag har aldrig kört en MM med originaldämperi.
Engans funkar bra tycker jag.
Såg en som annonserade ut Öhlinae till boggien på Blocket. Lite apdyra bara...
 

daniela

Välkänd medlem
29 mar 2010
148
0
16
kiruna
Fan de känns som mitt projekt har spårat lite nu, skulle endast köpa SLP skidor och förlänga den till 151.... men men alltid roligt å skruva! Ja jag får nog ta och titta upp de dära med engans faktiskt man kanske lyckas få tag på bättre begagnade också. Någon som har bra erfarenhet utav fox float i framvagnen?
 

yamahaa

Välkänd medlem
28 sept 2009
794
1
16
Gävle
vart har du hittat billiga lätta trailingarmar? ang dial-a-jet så ska ja ta o köpa mig en holtzman atacc o tror att de är bättre:)
 

daniela

Välkänd medlem
29 mar 2010
148
0
16
kiruna
ja men saken med atacc är att jag måste beställa det ifrån staterna och dail a jet har jag hittat i sverige ifrån en polare. snackade med hauck om att beställa en boostbottle dära ifrån och de skulle gå på 300$ frakt osv så de t är inte värt.