Är på jakt efter en skoter, prisklass runt 20000.- Har hittat några intressanta objekt av ovanstående modeller häromkring. Bor nere i Mora, så det är väl inte bara att välja och vraka bland det som finns. Tänkte åka och kika på någon morgon.
Mxz 583 -97 22 000 bvsa
Enduro 494 -98 19 900
Xc 700 -99 23 000 bvsa
Har bara ägt en skoter tidigare, så jag har väldigt begränsad erfarenhet av dessa.
Hur skiljer de sig åt, hur beter de sig i olika underlag? Vilken är roligast utanför leden tycker ni? Vad är det för toppfarter på mxz:an och enduron? Kamhöjd/mattlängd original?
Är Enduron mycket slöare än Mxz:an?
Vad väger dessa maskiner? Är Xc:n mycket tyngre?
Blir nog mest ledåkning och lite lössnöåkning, är väl inte så mycket för hoppande eller hastighetstävling på sjön.
Stor skillnad i bensinförbrukning?
Är det ens samma skotertyper jag väljer mellan eller jämför jag äpplen och päron?
Vad tycker ni jag ska välja för de pengarna?:hmmmm:
Mxz 583 -97 22 000 bvsa
Enduro 494 -98 19 900
Xc 700 -99 23 000 bvsa
Har bara ägt en skoter tidigare, så jag har väldigt begränsad erfarenhet av dessa.
Hur skiljer de sig åt, hur beter de sig i olika underlag? Vilken är roligast utanför leden tycker ni? Vad är det för toppfarter på mxz:an och enduron? Kamhöjd/mattlängd original?
Är Enduron mycket slöare än Mxz:an?
Vad väger dessa maskiner? Är Xc:n mycket tyngre?
Blir nog mest ledåkning och lite lössnöåkning, är väl inte så mycket för hoppande eller hastighetstävling på sjön.
Stor skillnad i bensinförbrukning?
Är det ens samma skotertyper jag väljer mellan eller jämför jag äpplen och päron?
Vad tycker ni jag ska välja för de pengarna?:hmmmm: