mxz 670 bluddrar

lasse.nilsson

Medlem
19 dec 2009
20
0
1
har en tikka preppad mxz 670-96 med 135 bänkade hästar nu till problemet den brölar o liksom inte svarar på låga varv känns som den får för mkt bensin har även sportfilter på den om det kan ha betydelse men när man kommer upp på ca 5000 varv så sticker den som en raket,,sitter 400 huvudmunstycken i tycker att det verkar stort,,funderar även på nålarna om man skulle flytta ner dom ,,tacksam för bra svar:hmmmm:

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
tikka preppad vad manr du med det? vilken portning har du?
man skall bestycka dessa förgasre efter väder.

i min full race portade maskin sitter det 860 pto och 940 mag vid - 10 grader.

lasse.nilsson

Medlem
19 dec 2009
20
0
1
vad betyder pto,mag vad har du för huvudmunstycken eller är pto,mag ett annan mätområde för munstycken o vad motsvarar det isåfall,,vet ej hur min är portad köpte den så här men finns kvitto på motorjobb o bänkning hos tikka

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
pto: variatorsidan och mag: magnapullsidan

det är mina huvudmunstycken.

alltså ser du vilken portning han utfört på pappret?
eftersom den är inte är orginal så är det svårt att veta vilket munstycke du skall ha.
munstycke bestyckar man in efter väder(hur kallt det är) höjd:(luft) om det är vid kusten eller uppe i fjällen du kör.

enklast för dig är att du kör en kort fullgasrepa(100-200m) och slår av maskinen och kollar stiften. är dom vitare sorten går den snålt är dom svart så får den för mkt bränsle är som ljusbruna så är det bra!

en sak skall man alltid veta om RV motorer som du har att alltid skall det vara större munstycke på magnet sidan.

lasse.nilsson

Medlem
19 dec 2009
20
0
1
men din svarar direkt inget bludder eller så?jag har ju samma storlek huvudmunstycken på båda förgasarna kör med skotern i sälen dvs 0 till minus 20 typ,,det satt 420 huvudm. förut men jag bytte till 400 utan någon direkt skillnad på bluddret ,är det dumt att flytta ner nålen så den inte får lika mkt soppa vid mindre gaspådrag?

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Om jag inte är helt fel ute så är det lågfart du ska trilskas med inte huvudmunstyckena om det går illa på låga varv.