Det är dags att sälja MXZn med tårar kan ja lova. Har ägd den i två år. De är en kanon skoter för dig som är nybörjare el vill hoppa upp nå pinnhål i motor klass. Den är ombyggd för lössnö och att klättra på lättare ställen och åka rulle. För att vara lite små gammal så är de en otroligt bra maskin. Tänkte sälja den innan de börjar spåra ur med ännu mera ombyggnationer. Går som bara den. Hänger på dom flesta nyare maskiner. Skitig som bara den på bilderna pga dåligt väglag där vi var och åkte.
Det som är gjort och bytt:
- 670 motor årsmodell 1999. Sista motorn av Rotax 670.
- Lättare genom gång av motor (bytt packningar, kolvringar, o-ringar)
- Boggi från Mach Z -99 ( Målad svart, bytt lager förra säsongen)
- TRA 2 variator med nybytt fjäder (grön blå) tillslag på 4000rpm
- Sekundär variator från en ski-doo 700- 98
- Framdämpare från nyare ZX chassi-02 (nyligt renoverade)
- Höjd fram och bak
- Skidor från rev, väldigt fina styrstål
- Nybytt kedjehus olja, lager och packboxar
- Ner drevad 1 kugg
- Nya non-drivhjul 8 kugg (orginal 9 kugg drivhjul)
- väldigt fin 44mm camoplast Back Country matta (En sprucken kam)
- Bytte tändspole, CDi-box vid motorbytet till nytt
- Styrhöjare, nytt styre, lindade handtag
- Egentillverkad dyna.
- Ny gaswire, ny bromsslang och gaswire förlängare
- Inkörd BRP orginal variator rem, kimpex rem i reserv
- Bytt lager till sekundär axel och drivaxel på variatorsida
- Lyset finns
- Nya bromsbelägg
Kvitton finns de gott om
Finns nog något jag har glömt med, men de är för mkt att komma ihåg. Är ingen skönhet, men allt är riktigt gjort och den har funkat klockrent hela vintern. Säljer som sagt den med en tår i ögat. Har inte gått så mkt i vinter pga studier och jobb. Kan med säkerhet säga att jag plöjt ner mer än 50k i denna skoter.
Du som tänker ge skambud kan lika gärna glömma de. Då säljer jag den hellre i delar. Kan tänkas bytas mot cross (minst 250) eller ATV/Quad (minst 350). Bara att maila eller ringa om de låter intressant. Vet vad grejorna i skotern är värd så snälla inga skambud tack. Priset kan så klart diskuteras och prutmån finns då jag aldrig är omöjlig. Går att läsa om skotern mer och bättre för att se vad som gjorts här på forumet. Sök bara på "MXZ Gullefjun edition" så skall ni hamna på min projekt tråd.
MVH Magnusson
Det som är gjort och bytt:
- 670 motor årsmodell 1999. Sista motorn av Rotax 670.
- Lättare genom gång av motor (bytt packningar, kolvringar, o-ringar)
- Boggi från Mach Z -99 ( Målad svart, bytt lager förra säsongen)
- TRA 2 variator med nybytt fjäder (grön blå) tillslag på 4000rpm
- Sekundär variator från en ski-doo 700- 98
- Framdämpare från nyare ZX chassi-02 (nyligt renoverade)
- Höjd fram och bak
- Skidor från rev, väldigt fina styrstål
- Nybytt kedjehus olja, lager och packboxar
- Ner drevad 1 kugg
- Nya non-drivhjul 8 kugg (orginal 9 kugg drivhjul)
- väldigt fin 44mm camoplast Back Country matta (En sprucken kam)
- Bytte tändspole, CDi-box vid motorbytet till nytt
- Styrhöjare, nytt styre, lindade handtag
- Egentillverkad dyna.
- Ny gaswire, ny bromsslang och gaswire förlängare
- Inkörd BRP orginal variator rem, kimpex rem i reserv
- Bytt lager till sekundär axel och drivaxel på variatorsida
- Lyset finns
- Nya bromsbelägg
Kvitton finns de gott om
Finns nog något jag har glömt med, men de är för mkt att komma ihåg. Är ingen skönhet, men allt är riktigt gjort och den har funkat klockrent hela vintern. Säljer som sagt den med en tår i ögat. Har inte gått så mkt i vinter pga studier och jobb. Kan med säkerhet säga att jag plöjt ner mer än 50k i denna skoter.
Du som tänker ge skambud kan lika gärna glömma de. Då säljer jag den hellre i delar. Kan tänkas bytas mot cross (minst 250) eller ATV/Quad (minst 350). Bara att maila eller ringa om de låter intressant. Vet vad grejorna i skotern är värd så snälla inga skambud tack. Priset kan så klart diskuteras och prutmån finns då jag aldrig är omöjlig. Går att läsa om skotern mer och bättre för att se vad som gjorts här på forumet. Sök bara på "MXZ Gullefjun edition" så skall ni hamna på min projekt tråd.
MVH Magnusson