Mxz 700 vs. Enduro 700 vs. F6

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Fel Fel Fel !!!

800'an är inte nå mer drabbad än de andra i serien, men det många glömmer bort är att det har sålts BETYDLIGT fler 800'or än tex 700'or !!

problemen med Serie-III motorerna ser lite olika ut beroende på vilken motor det är vi snackar om.


.
Det är därför man får för sig att det är 800'an som är värst drabbad då det är fler såna ute och det är ju dom man hör pratas om hela tiden. ;)
 

Skidoon

Aktiv medlem
30 dec 2007
84
0
6
Ska man våga satsa på en Enduro 700? Hur stor är risken att man får haveri pga Serie III "sjukdomen"?
 
B

Biosteel

:p Nääääeee, skulle inte tro det !! :p

Inte menar du väl att AC's 600'a motor är mera att köra med än Rotax 700'a !?!? :hmmmm:


.
så du menar att en 700 motor från 01 är lika mycket att köra med som en 600 motor från senast 04 ?:stupid: fast den har varit snabbaste 600 2 år i rad.:bootyshake:
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Så du menar att en 700 motor från 01 är lika mycket att köra med som en 600 motor från senast 04 ?
Jaaa !
Utan att ha satt mig in i detalj så skulle jag tro att det är ganska +-0 om du jämför effekt och vrid mellan dessa båda motorer.

Om inte annat är det bara att gå in i diverse bromspapper och kolla för att få det svart på vitt !

.
 
B

Biosteel

Jaaa !
Utan att ha satt mig in i detalj så skulle jag tro att det är ganska +-0 om du jämför effekt och vrid mellan dessa båda motorer.

Om inte annat är det bara att gå in i diverse bromspapper och kolla för att få det svart på vitt !

.
vi låter det vara osagt. jag ha bara kört en av maskinerna så borde egentligen inte yttra mig så hårt. :eek: