Mxz x 800r - 09 [Hjälp mig :)]

starborn0911

Medlem
27 mar 2013
23
1
3
Piteå
Hejsan

Köpte skotern igår av en polare, han köra 3 KM sedan varnade tempmätarn/motor lampan och det stog Overheated på displayen. Så jag stannade skotern och då rann det ur all glycol ur maskinen, det visade sig sedan att det var pga av polares farsa ej skruvat åt locket ordentligt då han fyllde på olja och glycol åt oss inför affären.

Nåväl fyllde på med nytt glycol max 3 dl.. det jag hade vid tillfället i packväskan.

Då slutade den varna iallafall

3km senare då jag kom hem till Svärmor & Svärfar så var den typ tom igen behållaren så vi fyllde på och torkade rent och prövade köra mera på åkern runt omkring men i behållaren sjönk det avesvärt mycket. Så vi fyllde på ännu mera och körde lite till och allt gick bra det syntes som inge läckage eller så utan bara nivån hade sjunkt efter lite till.. Så körde in den i garaget och fyllde den full och lämnade den där..

Imorse då jag kom så var nivån densamma som den var då jag lämnade den jag körde ut den ställde den i lutande backe ungefär 10 min på tomgång med locket öppet till glycol behållaren sedan fyllde jag på lite till och för och körde några vändor.. Då jag kom tillbaks och tittade så hade det sjunkit efter litegrann men inte alls lika mycket som tidigare.. så då jag öppnade locket efter jag låtit den kallna ett tag så kom det glycol tillbaks i behållaren och återgick till sitt ursprungliga innehåll som då jag fyllde på.

så min fråga är måste jag göra någonting mera utöver bara fylla på nu ett par X antal gånger litegrann då jag ser det är lite och om jag måste lufta den

Mvh och Tacksam för svar

/ Nisse
 

starborn0911

Medlem
27 mar 2013
23
1
3
Piteå
Okej, tack så mycket för svaret har hört mig för och mina polare påstår att det också ska vara lungt, men som skoter ägare för första gången så blir man ju lite nojjig :)