Någon som har lust att reka?

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Vi har fått en förfrågan av den markägare som nyttjar del av vår led, Börsttjärn-Nötmyran, med traktor för bla. vedhämtning

Han har lite problem med vårt skoterspår bla. möten när han kommer med traktorn samt svårt med plogning av den biten pga vårt fina packade skoterspår

Vi har ibland problem med djupa traktorspår efter denna ledsnutt

Jag och markägaren har nyligen haft en dialog om hur problemet kan lösas
Vi bör kunna fortsätta efter kronlinjen enl. karta och därefter ut mot leden igen där öppna myren börjar

Mellan kronlinjen och WP1 är det mestadels sly som inte borde vara några hinder för att få hugga upp till en ordinär ledbredd

"Min markägare" ska tala med den markägare som äger skiftet 12:30 om dennes åsikter om ev. röjning av led på hans mark

Alltså om vi har några modiga män typ H-E, Arto mm som är ute sent på säsongen och skulle tänka sig att göra ett test att fortsätta efter kronlinjen

Skall oxå ta kontakt med "kronan" om detta men vore bra med ett rek först

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
när hade du tänkt dig detta? Helg eller vardag?
Mja.... hade nästan tänkt slingra mig undan detta delikata uppdrag, du vet en gammal man....... och dito rygg
Risken kan ju vara att snön har blivit som gryn och utan bärighet efter dagens värme men med lite nattkyla så skulle det säkert gå