Nån som satt 100/55w h4 lampor i en summit 01

pille

Välkänd medlem
29 mar 2010
135
4
18
Östersund
Skulle inte riskera det då jag tror det säkert skulle lysa starkt och fint ett tag men sen tror jag du riskerar att bränna statorn, och den slanten är inge vidare rolig att betala så jag avråder dig,
då Jag tidigare fundera på samma sak, men skaffa en par ordentliga 60/55 och inte det billigaste så kan du nog få det att glöda lite mer framför skotern, det gjorde jag och man såg klar skillnad :eyebrows:
är dock ingen expert så nån får rätta mig om jag är ute och cyklar..

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Ditt antagande är bra pille. Totalt får man ut, under optimala förhållanden 290 W och det ska delas med övriga förbrukare som tändsystem hand och tumvärmare bak/bromsljus, så det blir med stor säkerhet en överbelastad stator som resultat.
Dessutom är jag övertygad om att reflektorn kommer att grillas med 2x100W vid helljus.
- Bilstrålkastare i samma storlek som på Summit -01 brukar inte hålla allt för länge med en 100W lampa. (Och då är bilstrålkastaren mycket mer robust konstruerad än på en skoter). Så tyvärr.

Osram Night Breaker är nog de glödlampor du bör satsa på. Dyrare än vanliga "Biltemavarianter" men ger trots 55/60W märkbart bättre ljus.