Nån som vet när de e nån backtävling??

Thundercat-1140

Välkänd medlem
3 maj 2008
232
0
16
Bräcke
Skulle vilja tessta min kisse på någon backtävling eller någon dragracing för typ stock maskiner Någon som har koll på när det är någon tillställning i närheten av Ö-sund el så??:evil:
 

rave800ftw

Välkänd medlem
14 aug 2008
338
0
16
strömsund
jag själv bor i strömsund men vet inte om någon "tävling" i östersund men dom kör ju både backtävling och dragracing på skoterns dag i åkersjön och det är ju inte så långt dit
 

Thundercat-1140

Välkänd medlem
3 maj 2008
232
0
16
Bräcke
jag själv bor i strömsund men vet inte om någon "tävling" i östersund men dom kör ju både backtävling och dragracing på skoterns dag i åkersjön och det är ju inte så långt dit

Vilken helg på året brukar det köras? Skulle va kul och få se vad man kan prestera och få prova ut lite olika setup på variator sidan samt förgasar best. åker lite fetare på munstycken när man bara söndas åker .....:hmmmm2:
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
sista helgen i januari.
Det är inte alls säkert att det blir några tävligar där. Den senaste skoternsjulafton hade inga tävlingar alls. Dock så fyller Åkersjon ssk 30 år 2009 så det kanske blir nått iår.
http://www.akersjonssk.se
 

rave800ftw

Välkänd medlem
14 aug 2008
338
0
16
strömsund
annars så spelar det ingen roll fall dom har tävlingar eller inte för det är endå många som kör dragracing endå för skojjs skulle.. dom gjorde det iaf förra året
 

rave800ftw

Välkänd medlem
14 aug 2008
338
0
16
strömsund
okej men du kan ju komma upp till strömsund.... så kan man köra lite.....

fall du går in och kika på allmänt så hittar du ett inlägg som deet står strömsund på kika på den
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Snöskoterns julafton
Den29/1-1/2 genomförs snöskoterns julafton med bla. årets första SM deltävling i backe,underhållning och trevligheter på kvällarna.
Helgen då vi samlar snöskoteråkare både från Sverige och övriga europa till ett totalarrangemang vänt till dig som är snöskoteråkare.