Nått fel på min skoter

LadySportFire

Ny medlem
24 feb 2008
4
0
1
Skellefteå
Hejsan!
Jag har en John Deere Sportfire 440 -80 som ja nyss köpte in som projekt.
Har fixat det mesta nu och han går som han ska men nu är de problemet som uppstår.

När man startar den så "bluddrar" den bara på tomgången precis som om den sa dö.
Och ska man köra så drar den iväg fören man har full gas eller halvgas.
*på halvgas så drar den iväg litegranna som om den så pass orka.

*och få full gas så drar den iväg rätt reält.

Så min fråga är vad kan vara för fel? Det är en ny förgasare på den som är nyrenoverad...

På förgasaren måste jag ha pluggen helt inskruvad för att den ska stå kvar på sin plats.
Råkar ja skruva upp en ett halvt varv så skenar den :S Vet inte om de om det kan vara luftburken?

I övrigt är det inga problem.
 

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
kolla variatorremmen det kan vara den som gör att den drar dåligt och att du får ha mer varv på den för att den ska dra och vad det gäller skruven så kan jag tänka mej att fjädern är dålig eller inte finns kvar eftersom du får skruva ner den i botten och vad det gäller att den bluddrar på tomgången kan vara att du måste ställa in nålen i förgasaren det låter som den får för mycke bränsle till mängden luft kolla dessa grejer så ska du nog få en bra skoter
 

SuperAdam

Välkänd medlem
1 dec 2007
156
0
6
Skellefteå
Kolla så att allt är helt tätt kring förgaseriet. Drar den tjuvluft mellan förgasare och cylinder/vevhus så kan man få den effekten att den varvar lite hipp som happ trots att man inte gasar... detta leder även till att motorn går som en påse nötter på lågvarv och kan i förlängningen leda till motorskador...

Prova kolla stiften och se vilken färg/beläggning dom har, det kan ge en fingervisning.
 

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
kolla variator remmen så inte den är utsliten, låter som så iaf. dom brukar ligga vid 30mm i bredd. sen de där me luftskruven så ska du ha en fjäder innanför som lägger tryck på gängorna så dom inte åker upp. därför den bluddrar kan vara för att du har luftskruven fullt inne, eller att de läker tjuvluft. fixa en fjäder o ställ ut luftskruven 1.0-1.5 varv