Ny matta till Khaos 2020

enslow

Välkänd medlem
8 jan 2007
218
4
18
Jag behöver byta matta till en Khaos 2020 och tänkte på en Challanger Extreme men dom är svår att få tag i just nu.

Så frågan är en 66mm Peak eller Polaris serie 6 matta.

Kör mest lössnö men även fisketurer och lite korvgrillning efter led.

Vad rekommenderar ni?
 

Trigger

Välkänd medlem
6 feb 2013
185
15
18
Piteå
Utan att ha provat Challenger Extreme så hade jag personligen siktat på en sån om du får tag i en.

Mellan dom andra 2 så är det väl hur du prioriterar.

Serie 6 är ju en "tråkigare" matta med bra pop, kliver upp på snön bra och levererar vid teknisk åkning.
Inte heller helt övertygad av hållbarheten eller brist därav på Serie 6, om dom nu inte blivit bättre på senare år?

Peak är ju lite motpolen istället, går djupare men med hyfsat driv ändå. Det man offrar i framkomlighet
får man igen i lekfullhet. Hyfsat bra hållbarhet.
 

E.Gson

Medlem
25 nov 2014
27
5
3
Dalarna
hej,
Bytte maskin i år till en -21 khaos 155 med QD2 och series 8 matta.
I fjol åkte jag en -20 khaos med först series 6, som jag sedan bytte till en challenger extreme.

Skulle aldrig rekommendera någon att köpa en series 6 om inte ändamålet är att åka rakt uppför en slänt i två meter kallpuder.

En vän i gänget har en 64mm peak på sin -20 khaos och den har verkligen visat framfötterna i år. Maken till rullemaskin i förena som varit i Härjedalen snön i år.
Jag är förövrigt rejält besviken på series 8 också och har i dagarna sålt min -21.

nästa år blir det 146” och peak64, challenger extreme eller Talon M66 för att få en mer lekorienterad maskin.

önskar det fanns en khaos 137” ärligt talat.
 

lindless

Prospect sledder
11 apr 2018
47
2
8
Stockholm
Polaris har så vitt jag ve t gjort om serie 6 mattan till i år, tidigare år har den haft si så där hållbarhet men den ska vara fixad till i år.

Challenger extreme mattan är restad till i mars, så den lär ju komma in på lager nu, däremot är det ju rätt sent på säsongen..