Nya stötdämpare till Warrior 2007

mrplasma

Välkänd medlem
6 okt 2007
197
23
18
Byn i Norrbotten
Vilka stötdämpare ska jag köpa? Engans eller Öhlins???
Har en Warrior 2007 (Ska säga att jag är inte helt missnöjd, men har man fått någe på hjärnan så är det svårt att släppa!:hmmmm:)
Var på väg att köpa årets Warrior med Öhlinare, men den vart såld! :-( Då får man väl nöja sig med det man har!

Öhlins är ju svindyra, medans Engans verkar billigare.

Nu tänker jag på både fram och i boggin!
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Öhlins är nog dyrt för att det är såpass känt och är det märke det är. Engans tror jag är minst lika bra till de egenskaper du kommer använda din skoter till, köp det billigaste!
 

woll

Välkänd medlem
2 feb 2008
104
0
6
Tja.
Även jag funderar på dämparbyte i boggien på min warrior.
eventuellt kommer jag lämna in org dämparen på renovering, men har funderat på en engans eller öhlinare, enda nackdelen är ju att man då inte längre kan ställa in hårdheten med ratten på tunneln. tycker det är så grymt smidigt att ställa om ex. om man ska ha en passagerare med.

vars hittade du priset på engans?
 

mrplasma

Välkänd medlem
6 okt 2007
197
23
18
Byn i Norrbotten
Priset hittade jag på duells, men vet ej ifall det är rätt modell?!
Du har rätt ang. ratten! Vad blir det för skillnad ifall man renoverar? De e ju inte rasiga?
 

woll

Välkänd medlem
2 feb 2008
104
0
6
Om det är en bra som renoverar så kan dämparn bli bättre än vad den var orginal.

Jag har såg nån firma på nätet(svensk firma) som sålde reglaget som finns för den elektriska öhlins dämparen(gt modellerna av rx:en,ändra från styret grejjen)
Det kan ju vara värt att skaffa det och sen köpa den elektriska öhlinaren för monoshock boggien.
har bara sett den på sidor från staterna och där går den på ca 877$, dvs typ 5362 Svenska Kronor.

Någon annan som set denna firma som sålde reglaget?
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Vad är det för fel på orginal dämpare in boggien ? Går ju att schimsa om för billga pengar. Engans till monoshock ligger väl på 10500 pix. Med tanke på dollarn så skulle jag beställa Öhlins från usa. Garanterat billigare än 10 lax.
 

mrplasma

Välkänd medlem
6 okt 2007
197
23
18
Byn i Norrbotten
Har beställt GYT-R till framändan från Blocket! De får duga! Skulle vilja ha Öhlinare, men tror att dessa är väl så bra! De sitter ju på 09:eek:rna också!

Fick tag i ett par nästan nya! :)
 

mrplasma

Välkänd medlem
6 okt 2007
197
23
18
Byn i Norrbotten
Exakt! Men man har dem ju inte hemma annu :-( ;)
Känner du han jag köper dem av?

Har på en gång Öhlinare till boggin för 8500 kr....(Elektriska varianten som du kan justera via hantagsvärmarknapppen!)
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Exakt! Men man har dem ju inte hemma annu :-( ;)
Känner du han jag köper dem av?

Har på en gång Öhlinare till boggin för 8500 kr....(Elektriska varianten som du kan justera via hantagsvärmarknapppen!)
Nope men hade själv kollat på dom några gånger.. Men har ett par Fox Float på G istället =)

8500kr är mycket pengar, men kör man över 100mil per år så bugar o bockar ryggen för dom pengarna ;)