nyare primärvariator passande rotax 503

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Hej jag funderar lite över primär variatorer då den invändiga gängen är slut på min nuvarande primär. Jag har en 30mm kona på min vevaxel. Men det är väl inte alla variatorer som passar med 30mm kona. Är det något mer mått man ska gå efter. Kan jag köra med samma rem om jag håller samma diameter på skivorna som den gamla. Den nuvarande var en nordtrack variator men jag skulle vilja ha någon nyare. Vet ej passande märke det vet ni nog bättre en jag. Hör gärna av er med tips mvh mikael
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.639
802
113
Kramfors
Det är många mått som måste stämma om du ska ta variator från annan/nyare skoter! 30mm kona kan ha olika lutningar! Och skivorna sitter på olika offset (et) maskiner emellan så även om du hittar en 30mm kona med rätt lutning/koning så måste även skivorna ligga på rätt ET.
 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Det är många mått som måste stämma om du ska ta variator från annan/nyare skoter! 30mm kona kan ha olika lutningar! Och skivorna sitter på olika offset (et) maskiner emellan så även om du hittar en 30mm kona med rätt lutning/koning så måste även skivorna ligga på rätt ET.
Okej det låter ganska klurigt. Då kanske man ska införskaffa sej en ny som passar just min skoter