Nytro 2008 hackar vid ca2000rpm

Böna

Medlem
10 nov 2012
29
0
1
Kilafors
Håller på med en kompis nytro rtx 08. Den går helt perfekt över 2500rpm men går lite ojämnt på tomgång och dör mellan ca 2-2500rpm. Är det någon som har någon idé? Vi har bytt stift.
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
Man kan ställa bränslemängden genom att ta sig in i skoterns inbyggda diagnostiska system. Minns inte riktigt hur man gjorde längre men kolla om du kan hitta en servicemanual till den. Det står där hur man gör. Man kan reglera bränslemängden för låg och mellanregister på dem på det sättet i allafall. Det har funnits pdfer av manualen på nätet tidigare. Jag tror jag har länkat till sånna i någon tråd för en par år sedan.

Nytron har en lite irriterande flatspot i sitt register också som tydligen går att mickla bort med hjälp av en power commander. Jag gjorde aldrig något åt detta dock.
 

Böna

Medlem
10 nov 2012
29
0
1
Kilafors
Det känns som att det borde vara något annat, den kan inte ha vart sådär från början men jag ska leta efter en manual.
 

Anton89

Ny medlem
22 jan 2024
1
0
1
35
Skellefteå
Håller på med en kompis nytro rtx 08. Den går helt perfekt över 2500rpm men går lite ojämnt på tomgång och dör mellan ca 2-2500rpm. Är det någon som har någon idé? Vi har bytt stift.
Hej.
Min har liknande problem. En Nytro från 2012.
Har dragit lätt ledsladd i låg hastighet, cirka 12-15 km/h och efter cirka 1-2 timmar började den gå dåligt och dog om man inte gasade på.
Listade ni ut problemet?