Ohm värden på en Zrt 600 - 96

Metallgutten

Medlem
27 feb 2005
6
0
1
Västerbotten
Verkar det ok att värdena på låg/högfarts spole ligger på 20.5 OHM o 450 OHM.

Skotern går bara på tomgång, den dör av vid gaspådrag.
Obs får bensin.

Nån som har ett svänghjul o statorplatta?
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Vanligt Arctic Cat fel !

Hej ! :)

Koppla bort dina kontakter i styret ( Gas hantaget ) samt de sladdar som går till förgasarna !!

Sedan kommer den att funka 100 % !!

- - - - -
 
Last edited:

VikHe

Medlem
1 jan 2000
28
0
1
Boden
Enligt dom papper jag har ska värdena vara 26 och 480 Ohm, så det stämmer ganska bra.

För att koppla ur "gashängbrytar-funktionen" måste man bygla Svart och Svart/röd på kontakten som går till styret. Om man bara kopplar ur dessa kontakter kommer den garanterat inte att starta :)

Nackdelen med detta, förrutom att man inte har nån gashäng-brytare, är att man inte heller har någon nödstopp på styret.
Detta löste jag på min skoter, genom att byta plats på Svart/Röd och Svart/Vit i kontakten från gashandtaget.
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Elsystem med fallskärm.......

Klarläggande !

Det här med Arctic Cat's hel knepiga brytare till höger å vänster är en ständig pågående källa till irritation
( Årsmodell spelar mer eller mindre ingen roll ! )

Poängen är att så att säga sätta alla kontakter ur spel ( Utom då självklart dödaren på styret samt nyckeln !!! )

Tag upp dödaren och spruta kontakt spray in i den, annars kommer den förr eller senare att börja krångla !!!

De hära magnet grunkorna som Arctic envisas med att använda i förgasarna är bara S..T :mad:

Samt att ta bort funktionen på brytaren som sitter i gashandtaget.


Kruxet är att veta om den maskin man har har ÖPPET eller SLUTET tändsystem !!!

Vissa modeller har ÖPPET system
&
Vissa modeller har SLUTET system


- - - - - - - - - - - -
 

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Dom dära magnet grunkorna som du kallar det i förgasaren, är de det som är urkopplar på min AC zrt 600? det går ut ett par kablar ifrån varje som är urryckta sen så är det byglat i kontakten som hör till dom.