Oktanhöjare/booster

Kreator

Aktiv medlem
19 feb 2010
66
24
8
Kalix
Någon som testat någon av alla Oktanboosters som finns? Körde på 98-oktan, precis som instruktionsboken föreskriver, ifrån början men tänkte sedan att det spelar kanske ingen större roll. Dessutom är det bara en mack i bygden som har 98, så därför blev det 95 i tanken. Men då började till slut knacksensorn att larma och begränsa motorn när den belastas hårdare, så det får bli 98 igen. Men, jag kommer att hamna i lägen där det bara finns 95-oktan, och då kan det vara bra att ha en bra oktanhöjare i väskan.

Någon som har någon erfarenhet på området?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Jag har provat några märken som rek på usa och svenska forum men Lucas octanbooster (länken) är den enda som släkt mina spikningar. Den är rel billig också men lita inte på blandningsdoser vs hur mycket de höjer okt för de är bull från alla märken. Men som ex om min spikar en aning på 95 men inte 98 okt och jag häller i en halv flaska till 40l så slutade den spika med 95okt. Jag tror inte de höjer 3okt men den blir tyst ivf. Prova dig fram till så liten mängd som möjligt för de blir väldigt dyrt om du måste köra en hel flaska till 40l. Börja med en halv flaska. Men om du är rik för då kan du sopa i en hel flaska :)
Tripack va inte så dålig heller om jag mins rätt 25 år tillbaka 🤔
 
Reactions: Bola