om man kan ha en ripsaw matta på en et 340?

FoBoZ

Medlem
21 nov 2008
40
0
1
Fyrås/östersund
Tjenna, ja undrar om man kan ha en ripsaw matta med måtten 38x307x25 med en delning på 2.52 lr ska jag köpa en nästan likadan matta men som e stängd vart tredje fönster till en et 340?
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Det går bra det.

Det går bra det men räkna med lite moddning.

Se bara till så du har rätt delning annars finns det att köpa 2.52 drivhjul som passar på ET:n.

Jag gjorde exakt samma sak fast inte en ripsaw. Mer om det kan du läsa här.

Bara att skriva där eller på PM om du har några frågor.


Lycka till! :ciao:
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Har haft 307x38x25 på min gamla phazer. Gick jättefint! Dock måste du förlänga boggieskenorna lite, är 296 original. Men det är inte så mycket du måste förlänga så.
 

FoBoZ

Medlem
21 nov 2008
40
0
1
Fyrås/östersund
Sv: Det går bra det.

Det går bra det men räkna med lite moddning.

Se bara till så du har rätt delning annars finns det att köpa 2.52 drivhjul som passar på ET:n.

Jag gjorde exakt samma sak fast inte en ripsaw. Mer om det kan du läsa här.

Bara att skriva där eller på PM om du har några frågor.


Lycka till! :ciao:
grett grett tackar. :cool:
 

FoBoZ

Medlem
21 nov 2008
40
0
1
Fyrås/östersund
och jo jag tänkte på dejag läste lite och såg att om man har mellan typ 77 - 79 så ere redan 2.52 delning. jag tänkte höra om de e så?
till nordda
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
okej, men vad förslår du då?:hmmmm:
Tjao, jag tycker mattan jag har funkar bra både på och utanför led. Du får väl fråga dig själv vart du oftast kör. Tror det inte spelar någon större roll men jag skulle inte tagit en ripsaw bara för att helgardera mig. Det vore annat om det var frågan om en 32mm ripsaw och 3-400 cc mer under huven ;)
 

FoBoZ

Medlem
21 nov 2008
40
0
1
Fyrås/östersund
Tjao, jag tycker mattan jag har funkar bra både på och utanför led. Du får väl fråga dig själv vart du oftast kör. Tror det inte spelar någon större roll men jag skulle inte tagit en ripsaw bara för att helgardera mig. Det vore annat om det var frågan om en 32mm ripsaw och 3-400 cc mer under huven ;)
för ja har ju en 500cc i min et, men jag lär ju köpa den vanliga skulle jag tro.