Omdömme Snopro 600 08:a

S-Granberg

Aktiv medlem
10 dec 2007
88
0
6
Överkalix
Har kollat in en snopro 600 08a från USA. Har planerat på att låta Bengans motor ta in en åt mej.

Någon som har omdömmen om denna skoter, eller någon som testat den så skriv gärna!

MVH
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Jänkarna är ivf helt lyriska över maskinen. Mer balans än tidigare utgåva, tydligen.
På minussidan (efter diverse updates/recalls som ex. styrspindlarna och pipan) verkar det dock vara vanligt att snö tränger in kring förgasarna och har i vissa fall fått dem att haka upp sig. Även motorerna verkar det vara lite si och så med, men det är väl nog främst mod-maskinerna. Kolvarna går av, kort sagt. Ett par extra stroppar till buksidorna verkar vara önskvärt.
 
Senast redigerad av en moderator:

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
Är en kanonmaskin, något hård i dämparna för vanlig ledåkning förstås.
Men ett riktig behändlig skoter, där man känner att man själv bestämmer över maskinen istället för tvärtom.

Har köpt många arcticar genom åren av olika handlare.
Varav en av Bengan.
Den affären var min bästa och smidigaste, han fixade vad två andra handlare inte klarade av.
 

S-Granberg

Aktiv medlem
10 dec 2007
88
0
6
Överkalix
Tackar för svaren. Har idag beställt en via Bengan! Otroligt bra folk hos dom!
Inga frågetecken efter att man talat med dom..
Dom hära är speciellt hårt shimsade, Arctics race team som äger dom, så de blir till att shimsa om dom.

Skotern kommer i slutet av september, så nu kan man endast sitta och dagdrömma hela sommarn!
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
kolvarna, kolvarna och kolvarna :S har en kompis som tävlar åt arctic och dom har fått byta lite kolvar faktiskt och inte för rutin byten som sker utan för att dom har gått sönder, då är ju frågan hur mycket dom har försökt plockat ut osv, läste även att renheim eller om det var viktor som hade haft lite strul, men jag tycker att det är en kanon skoter annars! ska enkelt införskaffa mig en nästa år, ska åka polaris i vinter men efter det blir det arctic enkelt!! Helt rätt att köpa :) är avis på dig haha.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Bengans är skit bra...skicka ner en cylinder för rep har dock inte fått den än men har inte så bråttom..2000kr för å byta nikasil 550kr för å svettsa å 913kr för en kolv.

Kolven har han tagit direkt från suzuki i japan istället för att ta den från usa där dom stämplar in artikel nummer som gör att kolven kostar 1800kr.
 

S-Granberg

Aktiv medlem
10 dec 2007
88
0
6
Överkalix
Jamen visst. Har faktiskt varit lite avaktande från AC men de har helst släppt, (Jag ska ha en) Den jag ska ha är Dan Eberts cross maskin.

De är visst F6 motorn i dom men de sitter en annan vev i den.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
fan 80000 för en maskin lät inte farligt:) hade vart ngt.vet ni om de går å ta finnans på en import skotern lr äre kontant som gäller?