onödig "modding"

Gubbe

Välkänd medlem
12 dec 2007
188
0
6
De flesta moddar bara för nöjets skull, inte för bättre funktion. Antar att sittställningen blev bättre på et:n iaf :rolleyes:
 

Ylex

Välkänd medlem
7 jan 2006
106
0
6
Pajala
Äsch, har man inget vettigt för sig så kan man ju pyssla i garaget :rolleyes:
Varför stör du dig på det?
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
begriper inte heller, vad spelar det för roll, dessutom så får man juh nån sorts erfarenhet o göra nått med skotern än o bara sitta på dynan o dra en tarzan...
 

Holländaren

Välkänd medlem
6 dec 2007
108
0
6
Orginaldynan kanske gick sönder och det var enklare att svetsa ihop ett litet ram än att hitta en bättre passande dyna? Eller så tycker dom bara det är kul att hålla på med skotern, att sen modifieringarna är lite meningslösa är väl inget att störa sig på?
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Förstår inte varför alla ska störa sig på vad andra gör med sina saker? Mest vanliga brukar ju vara "ååh, vilken onödig styrhöjare". Folk gör väl vad dom vill med sina skotrar. Om alla vore lika negativa så skulle det aldrig hända något! nä bläh, säger jag bara för sånt där.
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Snarare onödigt inlägg... du ska väl skita i vad dom gör med sina egna saker :evil:? Sen om det är en smakfullt är väl en annan femma. Som holländaren skrev, tänk om dynan har gått sönder varför alltid köpa nytt när man kan bygga en om man kan dvs..mycket roligare och billigare framförallt om man har en äldre skoter så kanske man inte är sugen på lägga ut mer dollars på en dyna än vad skotern är värd. Sen blir man inte sämre som människa genom att försöka lösa det själv men sina egna händer :beer:
 

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Vi kanske skulle döpa om forumet till "nödig" modding;) jag har en fråga ångående styrhöjjare. Jag ska sätta en styrhöjjare på min Indy 500, är 4tum en bra höjd om man både ska sitta och stå upp?
 

debaser

Aktiv medlem
20 okt 2005
68
0
6
och alla dessa sythöjjare.:eek:
antar att du har en polaris jacka som du har på när du dundrar runt med din indy.(som nästan alla revungar har)

visst, oftast när man monterat styrhöjjare är det för att få bättre kontroll och komfort. men hur ofta är det inte att folk monterar det för att få tuffa till sin image.:boring:
 

Offset

Välkänd medlem
6 feb 2007
388
0
16
Bolleberget(Bollnäs alp):)
Sen är det väl så här att alla är ju kanske inte har råd med de lite dyrare skotrarna,utan dom får ta d dom har å "hotta"till lite.Tycker personligen det är kul som fan att se vad dom hittar på,sen om det är snyggt el praktiskt det är ju en smaksak:)."keep on modding"!
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Du verkar störa dig på väldigt mycket debaser. Jag måste få fråga varför du blir så uppretad av vad andra gör med sina saker/har för utrustning?
Visst om det är någon som t. ex skjuter sönder, kör skotern utför ett stup, spränger den eller några såna saker bara för att det är fränt. Då kan man ju ibland fundera på vad de egentligen har i huvudet. Men sånna småsaker som att dom har en styrhöjare? det sitter ju styrhöjare på princip alla skotrar man köper nu för tiden. Det lär ju knappast vara för att tillverkarna tycker det är "coolt".
 

debaser

Aktiv medlem
20 okt 2005
68
0
6
"visst, oftast när man monterat styrhöjjare är det för att få bättre kontroll och komfort. men hur ofta är det inte att folk monterar det för att få tuffa till sin image.:boring:"

daer tnac
 

S-Granberg

Aktiv medlem
10 dec 2007
88
0
6
Överkalix
De var jag som svettsade ihop dynan på elanen.. och som sagt så var det så att originaldynan var skrotad och skotern i uselt skick... bara en rolig grej så att sejja, ligger förressten på kosakoski nu!!!
 

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
Örrbacken (Docksta/ö-vik)
Jag har ju min "polarisjacka" på mig när jag åker i min "moddade" volvo åxå... hmmm måste jag byta till en volvojacka då??? eller räcker det att ta av sig den, så man ser ut som en vanlig svensson... bilen är som min skoter utrustad med en annan motor "moddad" alltså cheva 350 v8 i 245an å arctic 700 i gammel indyn, å de är nog bara gjort för att det är "FRÄÄÄNT" så de så :rock: Hällsningar från en 42 årig gubbe...