Ordentliga tumvantar

Jonas190

Ny medlem
26 aug 2009
4
0
1
Hej! Jag är på jakt efter några varma riktiga tumvantar, någon som har tips på några bra par baserat på egen erfarenhet? och var man i så fall kan köpa dem? Tack!
 

Routterrr

Välkänd medlem
2 aug 2010
246
0
16
Luleå, Sweden, Sweden
Var bor du?

I luleå brukar det vara någon mässa på arcus om någon månad kanske. Där brukar det vara några finnar och sälja skinnhandskar. Jag brukar köra med deras skoterhandske.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Graninge bivvat använder jag. Kör skoter med dem vintrarna igenom när det är lite kallare. Förra vintern hade jag dem som mest vid -35 och frisk vind. Jag var kall men jag frös inte efter det. Största problemet är ansiktet faktiskt.

Jag använder enbart de handskarna. Finns att köpa på granngården.
 

Limp

Välkänd medlem
27 jun 2009
178
0
6
Är det nån som vet var det finns delade tumvantar, typ som tre fingrar. Där pek/långfinger sitter ihop och ring/lillfinger sitter ihop.
Har sett det nånstans men kommer inte ihåg vart.
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tjena !

Jag vet att yamaha center i östersund hade sådanna vantar ifrån halvarssons förra året iaf så hör med dom !
 

Bengan75

Aktiv medlem
12 dec 2011
72
0
6
Sollefteå
Jag kör med Kronans MC-ordonnans-handskar, både gammal svart och M90-modell och inuti dom ett par fleece-tumvantar.:Funkar skitbra, köpte Ejendals Fleece-tumvantar på OK i Vilhelmina för 50 spänn för 6 par så jag köpte 24 par direkt så har man så det räcker länge.. Funkar klockrent bara köra med fleecehandskarna då det är bra väder oxå :) Gummi mitt i handen och man kan ha reserver liggande överallt om de skulle bli blöta.