Pantera 3000:s bränsleförbrukning jämfört med exempelvis äldre 660 och 600 ACE?

Fredrik Tysk

Medlem
17 nov 2016
6
0
1
www.fredriktysk.se
Hej!
Är det någon som vet något om bränsleförbrukningen på Pantera 3000 eller någon sida där man kan finna information om dess bränsleförbrukning?

Hur står sig dess bränsleförbrukning jämfört med 600 ACE motorn som finns i exempelvis Ski-Doo Grand Touring?

Och hur står sig bränsleförbrukningen i nya Patera 3000 jämfört med Artic Cat T660 Tourting utan, respektive med turbo?

För då är väl en ny snöskoter med 600 ACE motorn bränslesnålare än en äldre Artic Cat 660 Touing oavsett om den har turbo eller ej?

/Fredrik

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Du behöver inte fokusera så hårt på bränsleförbrukningen mellan dessa olika kandidater som du haft uppe för diskussion.
De vi diskuterat i den andra tråden är alla rätt snåla på bränsle.
Visst kan nån maskin dra nån/några dl mindre per mil, men skillnaden över en säsong blir väldigt liten.
För du skall inte köra många hundra mil per säsong?
Det andra argumentet för att hitta den allra lägsta förbrukningen är om du kör riktiga långtur och då vill ha maximalt med mil mellan tankningarna. Men gissar att din tänkta användning inte är sådan.

Skulle vara mer intresserad av hur respektive maskin är att köra, fjädring, ljudnivå etc.
Ett nog så viktigt argument är också hur långt du har till återförsäljare för respektive märke.

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Håller med A.Holm. Om det är långturer som är det vanligaste användningsområde så tycker iaf jag komfort ligger högst upp på listan. En maskin som ser fin ut för långturer är SRViper S-TX DX 146. Den är utrustad med det mesta av godis du vill ha för en långtur. Den är bog inte lika bränslesnål som ace och 3000 motorerna men då har den en extra tank så du har 52liter bränsle med dig så räckvidden har den. ( Nu är det så klart inga problem att få med en extradunk på övriga maskiner du kikat på heller.)
Själv kör jag en Lynx xtrim 800, jag hade hellre haft etec 600 motorn men det var bara 800:an som hade de bättre stötdämparna så du valde jag den pga av det.