passar iq främre boggiedämpare på pro xr ?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.503
402
83
Malå/Adak
Vilken IQ? Har för mej att längden på en främdre boggidämpare från en -05 IQ440 stämmer med ProXR 800ans, (och även bakre boggidämpare). Däremot har jag för mej att -06 och nyare IQ440/600 räsrar fick annan längd på främre boggidämpare så därifrån passar det nog inte. Gå in på Öhlins hemsida och kolla/jämför, brukar stå längderna på dämparna där.

Från IQ/Fusion passar det inte.

fisken

Medlem
4 nov 2008
30
0
1
Umeå
Säljeraren påstår att det kommer från en 440 -06 och att öga till öga måttet är 32cm.
Min dämpare har kolvstången gått av på så det är svårt att mäta hur lång den är.
hittar inga mått på vad det ska va orginal på min..

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.503
402
83
Malå/Adak
Jag tror inte att den passar, och öhlins rek-tabell var inte till mycke hjälp här. När jag hade min ProX och sökte öhlinare så var jag påväg att köpa öhlinare från en -05 IQ440 och det skulle ha passat, vad jag däremot tror är att -06 och framåt fick 440/600 räsrarna längre framdämpare i boggin.... så då bör det inte passa.

Du kan inte köpa ny kolvstång till din gamla dämpare då? den går lös på några spänn men det är säkert billigare än en öhlinare. (och även om en del folk snackar skit om WE-dämparna så är det jävligt fina grejer i grunden, problemet brukar vara att folket som bestämmer chimsningen på fabriken röker på onödigt mycke eller nått...)

fisken

Medlem
4 nov 2008
30
0
1
Umeå
har köpt från en 06a nu iaf. den var 32cm eye to eye. hade suttit på en edge innan så jag får hoppas dem passar annars har jag gjort bort mig :/