Det går bra att ha pipor till xlt, så länge man inte gillar att dra lååånga fullgasrepor så håller det länge bara man har rätt bestyckade förgasare. Körde över 200 mil ifjol med min utan några som helst problem
SLP har alltid gjort bra grejer till Polaris med utmärkt passform.
Visst vevaxeln är inte XLTn starka sida men sätter du bara pipor och trailportar motorn så skall det inte vara några bekymmer.
Vi hade en XLT som vi matade friskt med lustgas -94 -95 och den höll riktigt bra faktiskt.
Hade PSI pipor på min, riktigt skönt men lagomt ljud och lämpligt med effekt. Ägaren innan påstod att den var bänkad till 114hk, men hur mycket man törs lita på det är ju en annan sak..
enligt psi så ska piporna till xlt ge 20hp.
och M performance har bänkat en orginal xlt 580 -93 till nästan 90hk har 85 orginal. skulle kunna tippa att 114 hästar inte är omöjligt bara du bestyckar rätt.