Plockat bort elstart rev, problem

Rev_800

Aktiv medlem
7 jan 2010
64
0
6
Umeå
Hejsan.. Jag har nu plockat bort min elstart och lite annat smått och gott.

Nu när jag startar skotern så blinkar instrumenteringen som om det skulle vara dålig kontakt men det någonstans.
Kan det vara så att jag får växelström upp till instrumenten nu ?? Jag har faktiskt inte en aning om vad det kan bero på, har läst att man måste byte en kontakt när man ska konvertera till manuell start. Någon som kan bekräfta/hjälpa mig.

Mycket tacksam för snabba svar
 

ecr88

Medlem
14 jan 2010
14
0
1
Östersund
Kolla så att du har ordentlig jord, jag hade dålig jord på min å samma symptom som du beskriver. jag har en rev sdi
 
N

N_w

Hejsan.. Jag har nu plockat bort min elstart och lite annat smått och gott.

Nu när jag startar skotern så blinkar instrumenteringen som om det skulle vara dålig kontakt men det någonstans.
Kan det vara så att jag får växelström upp till instrumenten nu ?? Jag har faktiskt inte en aning om vad det kan bero på, har läst att man måste byte en kontakt när man ska konvertera till manuell start. Någon som kan bekräfta/hjälpa mig.

Mycket tacksam för snabba svar
tänker du växelström från generatorn? det tror jag knappast isåfall är dioderna slut i generatorn ;P
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Ja, ifall du plockar bort startmotorn och batteriet så måste du byta ut en del av kabelhärvan. Been there, done that
 

Rev_800

Aktiv medlem
7 jan 2010
64
0
6
Umeå
Tack som fasen för all hjälp, har beställt kablaget. Får hoppas att ÅF lyckas fixa hem det. Har haft sjukt mycket strul med min ÅF med delar..
Nu till en annan sak lite offtopic men det är ju min tråd :).

Har köpt en ny A-arm från Stenmarks maskin så jag tänkte jag byter den idag istället när jag inte vill köra min innan jag fått rätt kablage.
Tror ni inte på F*N att A-armen är lätt 4 cm för kort.. Jag kan lova att jag blev ordentligt upprörd, tur stenmarks inte har lördags öppet för då hade dom fått en ordentlig utskällning. Men efter att ha lugnat ner mig och accepterat läget så är jag medveten om att det inte är deras fel. Får se vad dom säger på Måndag..