Polaris Assault -09 tvärdör

jyrki

Aktiv medlem
8 nov 2010
94
0
6
Norrbotten, skogen
Kopierat från brorsans tråd på andra forumet:


Tjena!

Var å köpte en Assault förra veckan och det verkar som att jag har blivit lurad!

Det sitter en pc5:a och slp system på och den går klockrent, men under första skoterturen hemma så dog den helt som att man hade ryckt nödstoppet efter ca en timmes körning. Varningslampan tändes inte, gnista fanns men den fick inge soppa.

Fick igång den igen efter en timmes pillande och många svordomar utan resultat trodde jag den var stendöd. Genom att jag i ett vredesutbrott stod på den och vickade några gånger i sidled gick den igång på första draget. Efter detta gick den skit bra i 5-6minuter innan den tvärdog igen. Slutade med att vi fick dra hem den på släp, skadeglädjen på Arctic fantasten till kompis nådde inga gränser.

Fick tag i tidigare ägare och han påstod att detta aldrig hade hänt honom. Då började jag misstänka vatten eller skit i tanken så jag tömde den å spolade i full balja 98 inför nästa skotertur som slutade likadant efter 1,5timmars körning. Idag har jag kollat att soppapumpen funkar å kollat filtret hittade inga fel, fick igång den och den gick bra i 10min sen dog den igen.

Hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig med mitt dilemma.
Tackar på förhand
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Kollat filtret. Då menat du att du köpt ett nytt?
Verkar ha hänt några att filtret sätter igen nämnligen.

Har ni kopplat upp den på nån dator och kollat? Fast den kanske varnar i displyen såfort nått är på tok?
 

jyrki

Aktiv medlem
8 nov 2010
94
0
6
Norrbotten, skogen
Vi tog upp filtrena i tanken och lät dom torka. Satte tillbaka och drog igång, var ute och körde en mil nu verkar den gå!=) Det var nog vatten i tanken.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Om du tittar mellan sek variatorn och luftburken. Där sitter det oxå ett runt lite metallfilter. Är det som brukar sätta igen.
Men hoppas du fått det att gå nu då :)