Polaris Assault 800 -10 Tips och råd?

tumba

Medlem
5 jan 2010
16
0
1
Sidensjö
Tänkte införskaffa mig en Polaris assault 800 från 2010 och tänkte höra om man kunde få lite tips och råd? En 09:a är inte av intresse pga av dess problem. Säg vad ni tycker så är jag tacksam!

Slednecker

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
Norra Dalarna
Min gick riktigt hårt, speciellt med påviktade variatorer,.. Voltregulatorn gick söder ganska omgående (som i stort sett på alla -10or) och fick den bytt på garantin..
Sen tog den två remmar pga. värme också det ganska omgående, kanske för variatorn var påviktad..? Det löstes med SLP Hot Air Elemination-kit..
Sedan var det runt 150 problemfria mil innan jag sålde den, med lite vemod

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
-11an har problem den också
... Och -12 har problem. Och -13. Herregud bara köpa annat märke!

Se det med en smula ironi.
Men vad jag läst så skulle väl -13 har förstärkta cyl skirts.

Men ang frågan så får du väl kolla upp den i allmänt. Kolla efter sprickor runt framvagnen. Provkör och känn om den går som den ska. Vilken mappning som är i. Slp system och Pc5 kan ju va kul att ha men med förutsättning att den är bra mappad.
Övrigt så är det en fin maskin. Riktigt skoj att leka med i lössnö och håller för att dundra led med om det skulle önskas.
Och -10 har du ju We dämpare fram (samma som på Iq RR). Betydligt bättre än dom fjäderlösa cykelpumparna som satt -09

Edit: nån hann före medans jag skrev min novell!

tumba

Medlem
5 jan 2010
16
0
1
Sidensjö
... Och -12 har problem. Och -13. Herregud bara köpa annat märke!

Se det med en smula ironi.
Men vad jag läst så skulle väl -13 har förstärkta cyl skirts.

Men ang frågan så får du väl kolla upp den i allmänt. Kolla efter sprickor runt framvagnen. Provkör och känn om den går som den ska. Vilken mappning som är i. Slp system och Pc5 kan ju va kul att ha men med förutsättning att den är bra mappad.
Övrigt så är det en fin maskin. Riktigt skoj att leka med i lössnö och håller för att dundra led med om det skulle önskas.
Och -10 har du ju We dämpare fram (samma som på Iq RR). Betydligt bättre än dom fjäderlösa cykelpumparna som satt -09

Edit: nån hann före medans jag skrev min novell!
PÅ den jag har kikat på sitter SLP och pc5! Sen så är de ju som alltid med skotrar att den ka ju gå 500 mil eller 10 mil innan haveri så de är ju ett lotteri! Men hur fungerar de med PC boxen? Laddar man in mapparna själv eller hur funkar de?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.004
113
Stora Blåsjön
PÅ den jag har kikat på sitter SLP och pc5! Sen så är de ju som alltid med skotrar att den ka ju gå 500 mil eller 10 mil innan haveri så de är ju ett lotteri! Men hur fungerar de med PC boxen? Laddar man in mapparna själv eller hur funkar de?
Ja du behöver en datormaskin med windows och usb-port, så laddar du antingen in färdiga mappar eller gör egna/modifierar befintliga.

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
10an har ju också problem köp en 11iställe
10 funkar bra. Skulle vilja säga att med sista programvaran så går den safe. Skirtarna på 10:eek:rna är även kraftigare va 09. Min 10 har gått helt problemfritt i 235mil. Har kört både pc5, pc5 + slp rör och nu helt orginal. Sålde nu pc5 då jag inte fick den att gå värre med pc5 trots nedsnålning på topp. Kört med mapswitch för att snabbt testa orginal mot urskålas. Detta innebär att sista mars 2011 flashen är perfekt.
Detta är min utvärdering. Går lika bra på 200 möh som i fjällen på ca900möh.

tumba

Medlem
5 jan 2010
16
0
1
Sidensjö
10 funkar bra. Skulle vilja säga att med sista programvaran så går den safe. Skirtarna på 10:eek:rna är även kraftigare va 09. Min 10 har gått helt problemfritt i 235mil. Har kört både pc5, pc5 + slp rör och nu helt orginal. Sålde nu pc5 då jag inte fick den att gå värre med pc5 trots nedsnålning på topp. Kört med mapswitch för att snabbt testa orginal mot urskålas. Detta innebär att sista mars 2011 flashen är perfekt.
Detta är min utvärdering. Går lika bra på 200 möh som i fjällen på ca900möh.
OKej, låter ju bra:) tack för svar!