Jag gjorde 160mila servicen på min rmk 700 och skiten gick på 3000kr, bränslefiltret+byte var 2200 och resten var oljebyte smörjning avgasportrengöring etc..Har kört min i en säsong och är överlag nöjd med den. Rapp och rolig maskin som iaf jag tycker funkar riktigt bra att leka med utanför leden. Chassit tillåter mig att inte behöva vara den bäste föraren för att ta mig fram i lössnön, lätt att få dit man vill och motorn matar på riktigt bra.
Det jag inte är nöjd med är dämparna som jag inte lyckats få som jag vill, tycker inte de motsvarar mina förväntningar. Har gjort om boggiedämparna men är ändå inte nöjd då jag tycker de är lite för veka för mina 86kg när man bombar på på leden. Blir nog att lämna in mina igen för att få de lite bättre.
Kollar man blocket nu så får du mycket skoter för pengarna.
Saker som du kan kolla upp är om de bytt bränslefilter om de gått över 300mil då det kostar 1400kr och skall bytas för att inte riskera att motorn får för lite bränsle (tror Polaris rekomenderar 160mil/filterbyte). Kolla även om voltregulatorn är bytt då den som satt på inte är riktigt bra om man ska tro amerikanska forum. Finns en laddningsstapel på displayen, är det mindre än 5 av 8 streck skulle jag pruta då det finns risk för att du kommer behöva köpa en ny voltregulator under säsongen (så var det iaf på min maskin men det kanske inte gäller alla).
Sitter det inte en 44 matta på den skulle jag pruta också, tycker det är ett måste för att få ut allt roligt ur motorn både på och utanför leden.
Det är mina personliga tankar om maskinen och det finns säkert andra som tycker annorlunda. Tror inte du kommer att ångra dig om du köper en Dragon 700.
OT: Min har gått över 400mil så jag gjorde filterbytet själv då jag var lite snål så jag kom undan lite billigare. Om någon tänker byta det själv så försök inte slita isär slangarna från filtret. Ta ett rör som har samma innerdiameter som ytterdiametern på filtrets "hanände". Splitta röret i två halvor, pressa in halvorna där man ser hullingarna som håller ihop filter och slang. Tadaaa, filtret är frigjort. Ett annat tips är att man ska inte försöka slita uppluftburken, det sitter en hulling i botten/fronten av luftburken som man kan snäppa lös innan man drar upp luftburken. kolla på sprängskisser på polaris amerikanska hemsida så ser ni var den sitter. Jag lärde mig det den svåra vägen....Jag gjorde 160mila servicen på min rmk 700 och skiten gick på 3000kr, bränslefiltret+byte var 2200 och resten var oljebyte smörjning avgasportrengöring etc..
Ja du ser, jag som fick ångest för att jag lämnade in skotern för ett bränslefilterbyte.. nu känns det mycket bättre=)OT: Min har gått över 400mil så jag gjorde filterbytet själv då jag var lite snål så jag kom undan lite billigare. Om någon tänker byta det själv så försök inte slita isär slangarna från filtret. Ta ett rör som har samma innerdiameter som ytterdiametern på filtrets "hanände". Splitta röret i två halvor, pressa in halvorna där man ser hullingarna som håller ihop filter och slang. Tadaaa, filtret är frigjort. Ett annat tips är att man ska inte försöka slita uppluftburken, det sitter en hulling i botten/fronten av luftburken som man kan snäppa lös innan man drar upp luftburken. kolla på sprängskisser på polaris amerikanska hemsida så ser ni var den sitter. Jag lärde mig det den svåra vägen....
Okej!! det låter ju bra!07 och 08 är nästan samma, finns säkert skillnader men jag vet inte vad, 06 och äldre är en helt annan motor, detta gäller 700 motorn.