Polaris edge 800 bästa köpet?

macon

Välkänd medlem
22 okt 2009
264
0
16
Sandviken
Hej, åter igen är det dax för en skoter till vintern. Har kikat på Polaris edge 800, runt årsmod -02. Vad är det starkaste området för denna skoter? Jag vill ha en skoter som går bra på leder med hyffsad fjädring och kvalite så jag vet att det håller. Något som är lätt att leka med. Är lite osäker på om det är 2 eller 3 cyl, har hört att 3 cyl brukar vara mycket tyngre och inte att rekomendera.

Jag har genom åren hört en del klagomål på polaris, främst äldre modeller. Men jag har ingen egen erfarenhet. Är medveten om att det här är ett Polaris forum. Men jag hoppas på några bra råd.

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
ska du ha en edge ska du minst ha en 03a, bredare fotsteg 03 och upp, dom äldre fotstegen får man inte platts med skorna på vilket resulterar i att man står med lutande fötter och det är inte skönt i längden...

macon

Välkänd medlem
22 okt 2009
264
0
16
Sandviken
Okej, är bredare fotsteg den enda skillnaden mellan -02 och -03 eller är det några andra förändringar på chassie??

Kribergarn

Aktiv medlem
10 maj 2011
74
0
6
Umeå
Jag har en edge 800 ves tror det är en tidig 03 fast det står 02 i pappret. Funkar bra tycker jag, har bytt kolvar och satt in v-force 3or. Har ett förlängt chassie och 365 med 51 kammar och allt snurrar på bra.