Polaris Frontier (Check Engine)

magnus82

Medlem
20 feb 2012
24
0
1
Gävle
Då va det dags igen för problem :(

Va ut och skulle ta en sväng och startar upp skotern och märker efter ett tag att tomgången ökar markant, gick upp till 2000 varv och efter en liten stund så tänds lampan check engine.
Är det någon som vet var man ska börja leta? Kanske spjällhusgivaren eller nåt liknande tänkte jag?

magnus82

Medlem
20 feb 2012
24
0
1
Gävle
Ingen som kan tänkas ha nåt tips?

Har nån några erfarenheter av frontier, bra eller dåliga, svaga punkter m.m?

magnus82

Medlem
20 feb 2012
24
0
1
Gävle
tackar för länken, min har aldrig tvekat på gaspådraget, maskinen går som den ska men har problem med tomgången. Har fått tag i ett komplett elsystem nu så jag ska byta del för del så får vi se vad som var fel.

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Fast det står ju att det verkar var något med TPS givaren och att den ska ställas till 510 volt, vilket gör att maskinen sedan ska funka som den ska. Du kanske ska prova detta först?

magnus82

Medlem
20 feb 2012
24
0
1
Gävle
Ok, jag kanske får fördjupa mig lite i texten, min engelska e sådär men e du "polxlt" duktig och förstår bättre får du gärna göra en förklaring på svenska. Men som jag fattar det så är tps givaren och spjällhusgivare samma sak kanske? Spjällhusgivaren sitter ju på insuget och känner av hur man gasar, ska den gå och ställa i olika vinklar då eller?