Polaris Fusion 600 är svår startad och dör mitt i allt..

Pelle T

Ny medlem
22 feb 2011
4
0
1
Närpes, Finland
Jag undrar om någon har haft liknande problem med en Fusion -06a.
Den är extremt svår startad om den har stått ute över natten, i går när jag skulle ut och köra så när den äntligen startade så hade jag den att gå på tomgång ungefär 4 min. Sen när jag skulle åka så dog den bara och jag drog och drog sen startade den igen, gick bra 1km så samma sak bara dog helt utan förvarning, men väntade jag 3 minuter, så startade den igen och gick normalt ca 4km. samma sak :( sen slutade den att stanna men var väldigt svår startad och luktade mycket bensin när den startade.

VAD kan detta vara för fel, har nyligen byta kolvar(wiseco) och alla packningar i toppen men problemet var även före.....

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Är den mer lättstartad om du ger den gas när du rycker?
Jag tycker att det låter som att den surar/får för mycket soppa.

Pelle T

Ny medlem
22 feb 2011
4
0
1
Närpes, Finland
Nej det är ingen skillnad om jag har på gas eller ej, problemet måste var något med tänningen att göra....

I kväll har jag varit ut och testat igen, nu startade den bra och det luktade inte av bensin heller, men den stannade fortfarande nu som då, sen testade jag att dra ur ledningarna till stopknappen sen slutade den att dö....men nu undrar jag vilken uppgift har den lilla svarta "pixen" som sticker ut på insidan av gasreglaget, den är ihop kopplad med stoppknappen. Börjar ana att det där den som har fel när den stannar utan förvarning. Vad har denna "pix" för mission ??