Polaris Fusion/Enstånka

Dalle20

Medlem
24 nov 2010
16
0
1
Timrå
Hej har köpt en polaris Fusion 900 års mod 06, som jag kört ca 10mil med. Problemet är att den slår ifrån på den högra cylindern när den känner för det. Första gången med ljummen motor, dom andra tre gångerna med varm motor. Stiften har jag bytt två gånger och k-sprit har jag tömt i tanken, De sista stiftet körde jag nog 4 mil på innan den slog ifrån. samtliga gånger har det uppkommit efter att man stannat eller i sammanband med krypkörning. När den slagit ifrån så kommer den inte igång igen på den andra cylindern. Någon som har nått förslag på vad det kan vara??

Tacksam för svar / Daniel.

Dalle20

Medlem
24 nov 2010
16
0
1
Timrå
Tror inte den får för mycket olja den blåryker inte. Den går nog inte fet eftersom de är insprutning? Om den nu fungerar felfritt så klart?

Dalle20

Medlem
24 nov 2010
16
0
1
Timrå
Har fått tips om att byta plats på tändhattarna, för att se om problemet hoppar till den vänstra cylindern. Kan det fungera, bör jag inte kasta runt tändspolarna?

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag hade samma problem ett tag på en av mina 900:eek:r. Då var det tändhatten som inte passade med stiftet, bytte till ngk GUMMI hattar och problemet borta.

Dalle20

Medlem
24 nov 2010
16
0
1
Timrå
Har känt på tändhattarna tycker det är lite mer spel på den felande burken. Kan felet vara så enkelt? Värt ett försök iaf, får bli nya hattar i morgon!!

Baltazar79

Välkänd medlem
25 jan 2010
488
0
16
Örnsköldsvik
Jag har även läst och sett på min fusion att oljepumpen lätt fastnar på halvöppet läge. Pumparmen går inte tillbaka till nolläge. Men om stiften såg bra ut så kanske de inte är problemet. Värt att hålla ett öga på dock.

Dalle20

Medlem
24 nov 2010
16
0
1
Timrå
Har stoppat i nya stift och hattar och kört en repa, det gick fint och kollade stiften efter. dock tycker jag faktiskt har en oljehinna och även stänk/droppar av olja på sig. oljepumpen ser jag inte vart den sitter??