Polaris Indy är svag vid låga varv, o har nu börjat böa vid tvärökat gaspådrag

Polaris Matte

Välkänd medlem
16 jan 2010
402
0
16
Nu säger jag inte att variatorskruvningen har något med felet att göra men berättar de endå. Efter att jag spännt sekundärens fjäder så for jag ut o körde ett tag i djupsnön. men efter ett tag så var den hur svag som helst när jag skulle dra på gasen från låga varv.:sad2: komme inte upp i varv förren jag var uppe på leden. den var alltså normalstark när den redan var uppe i någorlunda varvtal.
Nästa gång jag körde så började den uppföra sig likadant efter en stunds körning, kändes alltså som om det blev värre när den var varm!?
Råkade sedan köra fast i en burkning o slog ikull skotern:madgrin: vält tillbaks den o skulle starta. o då var den så svag att den knappt komm iväg överhuvudtaget(böade liksom bara). efter en stund fick jag iväg den när jag gasade jätteförsiktigt o när jag drog på lite så började den böa igen. körde hem i typ 40 efter leden men kunde aldrig tvärgasa utan att den böade. (fick också en avgassmäll halvvägs hem) vad kan felet vara?

Last edited:

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
En polare skruvade i sin sekundär, en 500 indy -92. Han fick inte ihop den som den skulle och den gick EXAKT som du beskriver..
Ha löste inte problemet utan lånade en annan sekundär från motsvarande skoter och kör på den. (Den går bra igen)

Plasticat

Välkänd medlem
5 okt 2009
573
0
16
Ramsele Västernorrland
Det låter nästan som felet jag fick på min skoter förra helgen. Den började helt plötsligt att böa vid gaspådrag och när jag chokade den gick den som vanligt. den fick helt enkelt inte tillräckligt med bensin och ibland gick den knappt framåt utan man fick vara två så en drog i skidorna samtidigt som man gasade full gas på nyplogad väg. Idag hittade jag felet. trottelnålen i den ena förgasaren hade lostnat. satt fast nålen igen och skotern gick som vanligt igen.

Hoppas det löser sig för dig!

MVH/Nicklas.