Polaris indy 2013 sp 144"

JanP

Välkänd medlem
16 dec 2013
110
1
18
Hagge
Hej. Ny på forumet. Jag har förlängt min indy till 144" med 44 matta, satt på
Fotstegsförstärkning med snögenomsläpp och slp pp. Vintern vägrar infinna sig
Här hemma och jag har inte kunnat prova den:mad2: Finns det nån som har
gjort nåt liknande och provat den i lössnön? Undrar också om man kan sätta på rmk eller assaultdämpare för att höja markfrigången, eller om det blir fel ihop med Boggien
 

JanP

Välkänd medlem
16 dec 2013
110
1
18
Hagge
Vart hittade du fotstegsförstärkare ?
Jag hittade dem på Blingfactory i Finland. De passar bra men ursprungligen gick de hela vägen upp till överkant på tunneln. Det blev att se klumpigt ut så jag kapade ner dem så de bara går upp en bit. Jag tog en bild men vet inte hur jag lägger upp den här (är inte så haj på datorer)
 

snowmobileer

Välkänd medlem
27 maj 2009
366
0
16
vart finns dom? ;) men passar fishbones? står väl i polaris katalogen att de passa assault eller vilka de va, såg inte indy nånstans!
http://www.blingfactory.fi/epages/vilkas02.sf/sv_SE/?ObjectPath=/Shops/20101220-11092-13436-1/Products/MK000010
Domhär? Tycker inte om att kapa i fotsteg men nog skulle man gjort det..
men emellan alla domdär luckorna, där är de ju små piggar i org fotstegen? för man lägger väl dom inte på undersidan.
Vill gärna se bild!! kan dock inte dedär med bilder heller..
 

JanP

Välkänd medlem
16 dec 2013
110
1
18
Hagge
vart finns dom? ;) men passar fishbones? står väl i polaris katalogen att de passa assault eller vilka de va, såg inte indy nånstans!
http://www.blingfactory.fi/epages/vilkas02.sf/sv_SE/?ObjectPath=/Shops/20101220-11092-13436-1/Products/MK000010
Domhär? Tycker inte om att kapa i fotsteg men nog skulle man gjort det..
men emellan alla domdär luckorna, där är de ju små piggar i org fotstegen? för man lägger väl dom inte på undersidan.
Vill gärna se bild!! kan dock inte dedär med bilder heller..
Jag har försökt med att lägga in bilder jag tagit med paddan men de är tydligen för stora. Ska ta bilder med mobilen och köra dem genom datorn om det funkar bättre.
Jag mådde inte bra när jag körde rondellen i min nya skoter (50mil!)
Men slutresultatet blev riktigt bra och jag är helnöjd.
Piggarna på originalfotstegena fick jag slipa ner med rondellen.
Assaultförstärkningarna är för breda för indystegen. De får plats längst fram men indyn smalnar av tidigare än assaulten.
 

JanP

Välkänd medlem
16 dec 2013
110
1
18
Hagge
Jag får det inte att fungera! Bilderna blir för stora!
De förstärkningar jag monterade var inte "Burandttyp" där man kapar ur hela fotsteget.
Jag gjorde bara hål där det behövdes och slipade ner piggarna.
förstärkningarna sitter ju ovanpå och är poppnitade runt om hålen för stadga och för att motverka sprickbildning.
Förstärkningarna hos Polarismora omsluter inte hålena utan är nog bara ett komplement.
Jag kan sms:a bild om jag får ditt mobilnummer.
Såg någonstans om privat diskussion
 

JanP

Välkänd medlem
16 dec 2013
110
1
18
Hagge
Jag var i Kräckelbäcken igår lördag tillsammans med en assault 800, assault 600, pro rmk 163 och nya indyn Voyager 600. Det var helt okej med snö och åkbart överallt. Min indy gick lika bra i lössnön och klättrade lika bra mellan träden som de andra (förutom rmk n). Kopplad boggie förlängd till 144 funkar klockrent!