Polaris indy 400 svarar inte på gasen

Polaris Matte

Välkänd medlem
16 jan 2010
402
0
16
Tja, jag körde med min Indy 400 utan påvriden bensinkran av misstag, den började låta konstigt, svarade inte på gasen och dog sedan(helt normalt). men efter att jag upptäckt det och vridit på den så fortsatte den att låta lika dant och svarade fortfarande inte på gasen normalt:hmmmm2: dör ibland också
Det är inte kranen som har hakat upp sig innuti, har kollat!
har någon nån ide om vad det kan va:huh:

jespan

Välkänd medlem
5 dec 2009
214
0
16
jag har samma problem på min men har 440 cyllindrar! troligtvis är det dör dåligt vevhus komp?

Polaris Matte

Välkänd medlem
16 jan 2010
402
0
16
kollade bränsleslangen medan motorn var igång, och det kom bubblor
Måste vara nåt läckage, eller så har bränslepumpen fått fått spel, ska byta slang till tanken och se vad som händer..

Polaris Matte

Välkänd medlem
16 jan 2010
402
0
16
Vart o hur tar man lös tanken på polaris indy -89

ska byta bensinslang mellan tanken och bensinkranen, men hittar inte några som helst fästen för varken tanken eller dynan. sån som vet hur man tar lös den:hmmmm2:

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Dynan sitter med 2 bultar bak i luckan och tanken sitter med en lång fjäder framför tanken... kan vara lite olika beroende på... men liknande ska det vara ;)

Polaris Matte

Välkänd medlem
16 jan 2010
402
0
16
kom på att det är en lynx dyna så fästena är nog lite annorlunda, men det ordnade sig endå, tog bara bort luftburken fram o fick då tag på slang ingången till tanken.
slangen satt inte riktigt i nippeln inne i tanken, så det kom in luft. klippte bort den nötta biten på slangen o sen satt den som den skulle .
o nu går den som et skållat ollon :p