Polaris indy 500 -98 Problem!

tompa__82

Medlem
4 mar 2011
46
0
1
Gävle
Hallå!
Köpte en indy 500 i fredags, visste att den gick lite knackigt och var beredd på att skruva lite.
Fick börja med att fixa tändspolen då den var skarvad med eltejp och fick på så vis den att sluta misstända.
Provkörde lite och upptäckte att den beter sig lite slött, fullgas och det går cirka
50 km/h vid 6500-7000 varv.
Rengjorde förgasarna, kolla soppapumpen, justera nålen, luftskruven och så vidare.
Nu har jag fått den att gå bra till en början, dvs om jag åker igenom en liten skogsdunge hemma och kommer sen ut på en raksträcka där jag trycker ur den fullt så går den som den ska i ca 200 meter sen börjar den att slöa igen och maxar 50km/h.

Nu är jag dock helt rådlös och undrar om det är någon som kan hjälpa mig att få fart på indyn igen?

Har hört något om att det ska sitta hög och låg fartsspolar på skotern som kan krångla?

Tacksam för hjälp.

tompa__82

Medlem
4 mar 2011
46
0
1
Gävle
Hallå!
Efter ytterligare en dag i garaget så har jag kommit fram till att ingående kablar i cdi-boxen troligtvis glappar, måste därför köpa en ny,
men för att vara säker så tänkte jag skruva ur statorn och tändplattan och ta dom till jobbet och mäta upp dom så att problemet inte ligger där och pajar nästa cdi-box.
Undrar därför om någon vet vad man ska få för värden på statorn samt tändplattan?

tompa__82

Medlem
4 mar 2011
46
0
1
Gävle
Har nu fått tag i Ohm värden för att mäta statorn. Lägger upp det om någon skulle behöva dom.

Brun/vit-Svart/Röd 164 Ohm +- 10%
Gul-Gul/Röd 0,2-0,5 Ohm +-10%
Brun/Vit-Jord 0 Ohm

tompa__82

Medlem
4 mar 2011
46
0
1
Gävle
Plockade loss sekundär variatorn igår och mätte den, inre skivan ska tydligen "släppa" vid 6kg och det gjorde den så inget fel på fjädern.
Nu är det bara att plocka ur hela skiten och kolla allt in i minsta detalj, tur att det är snöfritt snart.

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Vad är det för modell av indy du har?
På höger sida av tunneln finns det en etikett med 7 tecken som i ditt fall borde vara ?98????.
Om 98 stämmer så är det bara dom fyra sista är jag intresserad av så kanske jag kan få fram lite information åt dig.

tompa__82

Medlem
4 mar 2011
46
0
1
Gävle
Hallå!
Var och kolla på skotern nu och där stod det: E982764
Kollade även fjädern på primärvariatorn, den var vit med ett gult streck, det ska väl vara en guld färgad orginal? kan det ha någonting med det att göra?

tompa__82

Medlem
4 mar 2011
46
0
1
Gävle
Ja du, där fanns det en hel del nyttigt. Tyvärr så regnade det idag och nu är det nog över för denna säsong.
Så det blir till att plocka isär i sommar så den är som ny när snön kommer tillbaka.
Men stort tack för all hjälp. Speciellt "honda" för PM:et.