Polaris indy förgasar problem?!

kröken1

Semi PRO sledder
14 feb 2011
30
0
0
sundsvall
Tjena grabbar jag behöver lite hjälp här. Jo nu är det att jag har köpt en polaris Indy sport 440 -92 som går alldeles för fett, då den fyrtaktar på låga varv och sen reaktion på gasen men på högre varv så går den väldigt bra och snabb reaktion på gasen.

Sen så efter 10 min körning höll den på att bluddra och dö då släppte jag gasen och gasade på sedan efter ca 30 min körning började den bluddra och tvär dog :Cry:.. Så skulle jag försöka ha igång den så på med choke och drog tänder till men startar inte. Så då tog jag upp med stiften dom är tvär sura. Tar en tändsticka och håller den mot hålet där tändstiftet ska sitta i cyllen och drar gör så 4 gånger till det är torrt sedan på med stiften, drar och den tänder till och startar nästan. Upp med tändstiften igen och gör samma visa med tändstickorna på med stiften och startar nästan men lika sur blir den då också efter ca 5 ryck..

Så nu upp till er vad jag ska göra? Ska jag byta till dom mindre 30 original lågfarts munstycken och flytta clipset uppåt på nålen, för magrare blandning?

Den har varit fjällkörd men när jag tog ner den till sundsvall måste den ha blivit så?

Någon som bollar på någon lösning kan ju gärna dela med sig av den?
Tack på förhand :love:
 

kröken1

Semi PRO sledder
14 feb 2011
30
0
0
sundsvall
Tack, jo det ska jag göra och även sätta i orginal lågfarts munstycke, får hoppas att den inte surar ner sig lika lätt då.. :p
 

kröken1

Semi PRO sledder
14 feb 2011
30
0
0
sundsvall
Tack så mycket ska kolla det! :)
Jo den surar ner sig hela tiden den startar inte ens bara tänder till några gånger :(
 

kröken1

Semi PRO sledder
14 feb 2011
30
0
0
sundsvall
Tjena snabb hjälp nu ska ut och köra skoter i morgon men några polare så jag undrar om man kan ta lite startgas i cyllen och starta den för den tänder och så tills den blir sur men får man igång den så går den? Tack vill hällst ha svar tills i morgon : mondag 15:00 :)